Verkkokaupassakin saattaa törmätä myyjään

Suomalaiset verkkokaupat lisäävät reaaliaikaista asiakaspalvelua. Erityisesti elektroniikkakaupat ovat avanneet chatteja, joissa asiakkaat ja myyjät voivat keskustella.

Henkilökohtaisesta, suomenkielisestä palvelusta toivotaan valttia kilpailussa ulkomaisia verkkokauppoja vastaan.

Asiakaskyselyjen mukaan laaja valikoima ja edulliset hinnat ovat toistaiseksi olleet verkkokauppojen käyttäjille henkilökohtaista palvelua tärkeämpiä.

– Ketteräkään itsepalvelu ei silti poista asiakaspalvelun tarvetta netissä, uskoo chat-yhteyden avaamista valmistelevan NetAnttilan myyntipäällikkö Tuula Juvonen.

– Yhteydenotot asiakaspalveluun puhelimella ovat kyllä laskeneet, mutta lisääntyneet sähköisesti samaa tahtia. Uskon, että henkilökohtainen palvelu verkossa kasvaa.

Elektroniikkaa myyvä Verkkokauppa.com ei toistaiseksi suunnittele chat-yhteyttä.

– Myyjien jatkuvalla läsnäololla ei välttämättä ole asiakkaalle lisäarvoa, jos sivusto muuten on rakennettu toimivaksi, sanoo webmyynti- ja markkinointijohtaja Esa Hjerppe.

– Osa voi jopa ärsyyntyä, jos siihen kesken shoppailun aukenee äkkiä keskusteluikkuna.

(MTV3 - STT)

Lue myös:

    Uusimmat