Varaosaliike räväytti vitsikkäällä mainoksella – asiakkaille ranskanleipää ja lasinpesunestettä

Mäntsäläläinen autovälineliike päätti tehdä massasta erottuvan mainoskampanjan, ja mainostaa tarjouksessaan 50 ensimmäisen asiakkaan saavat tänään viiden litran tonkan lasinpesunestettä ja ranskanleivän kahdella eurolla.

Kaupunkilegendan mukaan terveydelle vaarallisesta lasinpesunesteestä saisi juomakelpoista alkoholia siivilöimällä sen ranskanleivän läpi. Alkoholin ongelmakäyttäjien kerrotaan käyttävän metodia silloin, kun aitoa juomaa ei ole tarjolla. Väitteen toimivuudesta ei kuitenkaan ole tiettävästi näyttöä.

– Kehitettiin yhtiökumppanin kanssa tämä kampanjaidea. Vähän huumoria arkeen, kertoo Mäntsälän Varaosa Oy:n toimitusjohtaja Janne Nurminen.

Hän painottaa, että kampanja on aito, vaikka sitä ei niin vakavassa mielessä tehtykään.

Huima huomio

Nurminen kertoo kampanjan saaneen yllättävän paljon palautetta. Viestejä on tullut niin sähköpostiin kuin puhelimellakin.

– Eräs asiakas soitti puhelimella varta vasten tiedustellakseen, onko mainos totta. Asian selvittyä hän lupasi tulla tänään nestettä hakemaan, Nurminen kertoo.

Alun perin Mäntsälän lehdessä ja yrityksen Facebook-sivuilla keskiviikkoaamuna ilmestynyt mainos on kiertänyt sosiaalisessa mediassa, ja Nurmisen mukaan se on kahdessa päivässä tavoittanut noin 178 000 Facebookin käyttäjää.

– Kampanja on herättänyt keskustelua ja saanut näkyvyyttä. On ollut siis erittäin onnistunut mainos, Nurminen toteaa.

Hän ei lähde spekuloimaan, tullaanko vitsikkäitä mainoksia näkemään jatkossakin.

– Onhan samanlaisia huumori-ideoita nähty muillakin. Miksemme tekisi toistakin mainosta, hän toteaa.

Lue myös:

    Uusimmat