Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Vaikuttaako asvaltin koostumus Lotukseen?

Kimi Räikkönen Monacossa
Kimi Räikkönen MonacossaLotus
Julkaistu 03.06.2012 13:30

Lotus-tallin tekninen johtaja James Allison uskoo Monacon poikkeuksellisen sileän asvaltin olleen osatekijä tallin vaisuhkoon vauhtiin viikonlopun kilpailussa.

Allisonin mukaan lämpötila ei näytellyt ratkaisevaa roolia Monacossa. Allison uskoo sen sijaan radan pinnan vaikuttaneen enemmän E20-auton suorituskykyyn.

- Olemme olleet tällä kaudella useasti vastaavissa olosuhteissa, eikä renkaiden pitäminen oikeassa toimintalämpötilassa ole tuottanut silloin vaikeuksia. Luultavasti Monacossa kaikkein epätavallisinta on asvaltin sileä pinta. Sen huomaa paremmin kuin yhdelläkään toisella radalla, ja E20 on yleensä toiminut parhaiten niillä radoilla, joilla asvaltti on karkeampaa, kertoi Allison.

Allison odottaa tallin saavan vastauksia kysymyksiinsä viikon kuluttua Montrealissa.

- Montreal on täydellinen vastakohta Monacolle, mutta sielläkin radan pinta on sileämmästä päästä. Se antaa meille tilaisuuden nähdä, miten paljon pinta on voinut vaikuttaa suorituskykyyn Monacossa ja onko meillä mahdollisuuksia menestyä tällaisissa olosuhteissa, summasi Allison.

Lisää aiheesta:

Vettel: Vaikea kuvitella toista tallia kuin Red Bull
Näin Räikkönen tyrmäsi ohjausmuutoksen - "ei missään tapauksessa"
Vaikuttaako asvaltin koostumus Lotukseen?
Räikkönen kimpaantui – "Näittekö mitä **** tapahtui?"
Pettymys painoi Grosjeania pari päivää
Mika Salo: Totta kai Kimin pitää vaatia muutoksia
Monaco 2012

Tuoreimmat aiheesta

Monaco 2012
  • 05.06.201214:58
    Kanada 2012

    Vettel: Vaikea kuvitella toista tallia kuin Red Bull

  • 04.06.201215:06
    Monaco 2012

    Näin Räikkönen tyrmäsi ohjausmuutoksen - "ei missään tapauksessa"

  • 02.06.201220:35
    Monaco 2012

    Räikkönen kimpaantui – "Näittekö mitä **** tapahtui?"

  • 02.06.201214:28
    Monaco 2012

    Pettymys painoi Grosjeania pari päivää

  • 01.06.201213:20
    Monaco 2012

    Mika Salo: Totta kai Kimin pitää vaatia muutoksia