Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mika Salo: Totta kai Kimin pitää vaatia muutoksia

Kimi Räikkönen ja kisainsinööri Mark Slade
Kimi Räikkönen ja kisainsinööri Mark Slade
Julkaistu 01.06.2012 13:00(Päivitetty 01.06.2012 13:20)
Toimittajan kuva

Jani Merimaa

jani.merimaa@mtv.fi

MTV3:n F1-kommentaattori Mika Salo pitää täysin oikeana toimintana, että Kimi Räikkönen vaatii Lotus-talliltaan sinnikkäästi muutoksia autonsa ohjaukseen.

Lotuksen ohjaus ei ole ollut missään vaiheessa täysin Räikkösen toiveiden mukainen. Kimi vaati ohjaukseen muutoksia viimeksi Monacon GP:n ensimmäisen harjoituksen aikana. Sky Sports hämmensi tilannetta alkuviikosta väittämällä nettisivuillaan, että Lotus-tallin työntekijät olisivat jo sitä mieltä, että Räikkösen pitäisi vain mukautua siihen, minkälainen auton ohjaus on.

– Totta kai Kimin pitää vaatia muutoksia, jotta hän saa haluamansa tuntuman autoon. Ei sillä muuten pysty ajamaan äärirajoilla. Se on aivan normaalia, että kuljettaja vaatii tiimiltä muutoksia autoonsa. Isot tallit pystyvät tietysti rakentamaan vaikka uuden auton kesken kauden, mutta Lotuksella ei ole siihen mahdollisuutta, Salo sanoo.

Salo muistuttaa siitä, ettei Räikkönen pystynyt vaikuttamaan tämänvuotisen autonsa suunnittelutyöhön millään tavalla, koska tuli talliin vasta täksi kaudeksi.

– Nykyinen autohan on rakennettu tallin viimevuotisten kuljettajien Petrovin ja Sennan palautteen jäljiltä. Siinä ei ole ollut Kimin vaikutusta. Mitä enemmän Kimi vaatii muutoksia, sitä paremmin talli ymmärtää asian ja tekee muutoksia ainakin ensi vuoden autoon, Salo sanoo.

Salo tietää omasta kokemuksesta, kuinka kuljettajat joutuvat ajamaan tallin edellisen kuljettajan mieltymysten mukaan kehitetyllä ajokilla.

– Kun Kimi tuli aikoinaan Sauberille, oli se auto minun jäljiltäni rakennettu. Ja kun minä menin Sauberille, oli se Alesin jäljiltä ihan hirveä auto, jossa oli jopa kolme poljinta, kun hän ei suostunut jarruttamaan vasemmalla jalalla, Salo muistelee.

Lotus vakuuttaa: Räikkösen ohjausta parannetaan yhä

Lisää aiheesta:

Vettel: Vaikea kuvitella toista tallia kuin Red BullNäin Räikkönen tyrmäsi ohjausmuutoksen - "ei missään tapauksessa"Vaikuttaako asvaltin koostumus Lotukseen?Räikkönen kimpaantui – "Näittekö mitä **** tapahtui?"Pettymys painoi Grosjeania pari päivääMika Salo: Totta kai Kimin pitää vaatia muutoksia
Monaco 2012

Tuoreimmat aiheesta

Monaco 2012
  • 05.06.201214:58
    Kanada 2012

    Vettel: Vaikea kuvitella toista tallia kuin Red Bull

  • 04.06.201215:06
    Monaco 2012

    Näin Räikkönen tyrmäsi ohjausmuutoksen - "ei missään tapauksessa"

  • 03.06.201213:30
    Monaco 2012

    Vaikuttaako asvaltin koostumus Lotukseen?

  • 02.06.201220:35
    Monaco 2012

    Räikkönen kimpaantui – "Näittekö mitä **** tapahtui?"

  • 02.06.201214:28
    Monaco 2012

    Pettymys painoi Grosjeania pari päivää