Opiskelijaristeily ei alkanut niin sujuvasti kuin olisi voinut.
Torstai-iltana Baltic Princess lähti risteilylle Turusta, mutta ilman kymmeniä opiskelijoita, koska heidän tietonsa olivat kadonneet. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Ilta-Sanomat.
Tallink Siljan viestintäjohtaja Marika Nöjd vahvistaa tapahtuneen MTV Uutisille. Nöjd kertoo, että lopullista selvyyttä asiaan ei ole vielä saatu, koska matkanjärjestäjän kanssa ei olla vielä pidetty kunnollista palaveria.
– Siellä on ollut puutteellisia matkustajatietoja, eli emme ole saaneet meidän järjestelmiimme niitä tietoja ajoissa. Tai niitä on vaihdettu viime tipassa. On ollut ihmisiä, joiden hyttikorteissa ei ole nimiä, niin silloin ei voi laivaan ottaa.
Nöjd sanoo, että laivasta jäi noin 50-60 opiskelijaa. Koko laiva oli varattu opiskelijoille. Kyseessä oli ASTin risteily, jonka järjestelyistä vastaa Länsi-Suomen insinööriopiskelijat LäSIO.
– Käytännössä kyse on siitä, että matkanjärjestäjältä ei ole meille tiedot tulleet ajoissa. Mutta sitä en osaa sanoa, että miksi.
Nelli IS:lle: "Ei tämä maalaisjärkeeni mahdu"
Ilta-Sanomien haastattelema Nelli hämmästelee sitä, että miten hänen tietojaan ei löydy, vaikka hänellä on ollut sähköinen lippu.

