Jos olet joutunut työssäsi tilanteeseen, jossa asiakkaasi on käyttäytynyt sopimattomasti, et ole yksin. Helmi kysyi viime viikolla lukijoiltaan asiakaspalvelutilanteista, joissa asiakas oli yllättänyt törkeydellään. Lue, miten kauhuasiakas käyttäytyy!
Oletko nuoruuden vuosina kaupan kassalla istuessasi saanut sopimattomia ehdottomia ruokaostoksiaan suorittavalta vakioasiakkaalta? Tai yrittänyt päästä eroon ahdistavaksi käyneestä tilanteesta, jossa asiakas on ylittänyt soveliaan käytöksen rajat? Myös Helmen lukijat ovat joutuneet tällaisiin tilanteisiin. Asiakkaat ovat nimitelleet myyjää, ehdottaneet sopimattomia, seuranneet jopa kotiin ja tehneet turhia valituksia löyhin perustein.
Lue lukijoiden kauhutarinat epäsoveliaista asiakkaista!
Valitettavasti en voi auttaa...
"Olin töissä PC-laitteiden takuutuessa. Tukeen tuli paljon soittoja asiakkailta, jotka halusivat kysyä tietokonepeleistä, oheislaiteista tai joskus jopa jääkaapeista! Meillä oli tiukat ohjeet, että takuun piiriin kuulumattomissa asioissa ei saa asiakkaita neuvoa. Huorittelua, ammattitaidon väheksymistä ja jopa oikeustoimilla uhkailuahan siitä sitten seurasi."
Sukkahousuostoksilla
"Vaatekaupassa töissä ollessani eräs viisikymppinen mies tuli kysymään sukkahousuja "äidilleen". Kysyin pari kysymystä väristä ja vahvuudesta, jonka jälkeen mies halusi, että esittelen niitä hänelle, omissa jaloissani. Totesin, ettei se ole mahdollista, jolloin hän jatkoi jankkaamista ja tarjoutui maksamaan vitosen, jos teen sen. Sanoin, että ei kiitos, jolloin nosti hinnan kymppiin. Totesin, ettei vaatteiden kokeilu esittelymielessä kuulu toimenkuvaani, ainoastaan niiden myyminen, ja lähdin palvelemaan toista asiakasta."


