Hyppää pääsisältöön
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista

Tommi Mäkinen kertoi syyn Latvalan keskeytykselle – "Huoltoon tullessa se toimi normaalisti"

1:49Latvalan kisa päättyi teknisiin ongelmiin
Julkaistu 19.08.2018 17:07
Toimittajan kuva

Toni Heinonen

Jari-Matti Latvala koki jälleen yhden kovan takaiskun, kun hän joutui keskeyttämään Saksan MM-rallin päätöspäivänä.

Latvala jahtasi asvalttirallissa kakkossijaa, mutta hänen Toyotaansa tuli vika aamun ensimmäisellä erikoiskokeella. Latvalan kausi on ollut erittäin epäonninen, sillä hänelle on tullut tällä kaudella keskeytys jo kuudessa rallissa

- Jari-Matin keskeytys oli iso pettymys. Olimme varmoja, että Jari-Matti olisi voinut ajaa loistavasti tänään. Hydrauliikkavika tuhosi hänen unelmansa, Toyotan tallipäällikkö Tommi Mäkinen harmitteli.

Mäkisen mukaan keskeytys ei saanut alkuaan teknisestä viasta.

- Se oli sähkövika, joka liittyi hydrauliikkapaineeseen ja -pumppuun. Hänen piti siirtyä manuaalijärjestelmään, joka lopulta aiheutti teknisen vian voimansiirrossa.

- Moottorissa on anturit, jotka kontrolloivat pumpun nopeutta ja pyörintäasentoa. Meille tulee antureita repullinen ja niistä yli puolet menee roskiin. Ne ajetaan huolella läpi, ja sen jälkeen ne pelaavat aika hyvin. Nyt yksi anturi oli ilmeisesti kuumentunut. Kun auto tuli huoltoon, se jäähtyi ja toimi ihan normaalisti. Teemme nyt vahvemman varajärjestelmän, jossa on tuplamäärä antureita, Mäkinen selvitti MTV Sportille.

Mäkinen ei voinut olla kuin pahoillaan Latvalan puolesta.

- Huono tuuri on seurannut häntä. Odotamme sitä, että tilanne kääntyy toiseen suuntaan. Yritämme parhaamme ja annamme hänelle kaiken tuen.

RalliUrheilu
Toimittajan kuva
Toni Heinonen
MTV Uutiset

Lisää aiheesta:

Jari-Matti Latvala tuskaili Kalle Rovanperän kohtaloa – Toyotan keihäänkärkenä nyt todellinen yllätysmiesTallipomo Tommi Mäkinen ihmeissään: "Miksi aina Jari-Matilta on mennyt latureita?"Latvalan keskeytyksestä valtava pettymys Toyotalle – "Ei tätä tunnetta osaa sanoiksi pukea"Jari-Matti Latvala nöyrtyi tosiasioiden edessä – "Tämä ei ole enää pelkkää huonoa tuuria"Latvala keskeytyksestään: Ehkä olen tehnyt jotain väärin elämässäniLatvalan keskeytyssyy selvisi – auton "aivot" kärähtivät

Tuoreimmat aiheesta

Ralli
  • Eilen17:07
    Kalle Rovanperä

    Kalle Rovanperältä suorat sanat: "Kyllähän se on takaisku"

  • ti19:03
    MM-ralli

    Yllätysnimi rallin MM-sarjaan

  • 12.12.15:51
    MM-ralli

    MM-ralliin palaava Lancia: Kovat kuskikiinnitykset

  • 9.12.10:26
    Tommi Mäkinen

    Tommi Mäkinen hyppää WRC-auton rattiin

  • 6.12.06:56
    MM-ralli

    MM-rallikauden tähtihetket julki: Jari Ketomaa räjäytti pankin – "Autossa ei ole enää osiakaan jäljellä!"