Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tommi Mäkinen kertoi syyn Latvalan keskeytykselle – "Huoltoon tullessa se toimi normaalisti"

1:49Latvalan kisa päättyi teknisiin ongelmiin
Julkaistu 19.08.2018 17:07
Toimittajan kuva

Toni Heinonen

Jari-Matti Latvala koki jälleen yhden kovan takaiskun, kun hän joutui keskeyttämään Saksan MM-rallin päätöspäivänä.

Latvala jahtasi asvalttirallissa kakkossijaa, mutta hänen Toyotaansa tuli vika aamun ensimmäisellä erikoiskokeella. Latvalan kausi on ollut erittäin epäonninen, sillä hänelle on tullut tällä kaudella keskeytys jo kuudessa rallissa

- Jari-Matin keskeytys oli iso pettymys. Olimme varmoja, että Jari-Matti olisi voinut ajaa loistavasti tänään. Hydrauliikkavika tuhosi hänen unelmansa, Toyotan tallipäällikkö Tommi Mäkinen harmitteli.

Mäkisen mukaan keskeytys ei saanut alkuaan teknisestä viasta.

- Se oli sähkövika, joka liittyi hydrauliikkapaineeseen ja -pumppuun. Hänen piti siirtyä manuaalijärjestelmään, joka lopulta aiheutti teknisen vian voimansiirrossa.

- Moottorissa on anturit, jotka kontrolloivat pumpun nopeutta ja pyörintäasentoa. Meille tulee antureita repullinen ja niistä yli puolet menee roskiin. Ne ajetaan huolella läpi, ja sen jälkeen ne pelaavat aika hyvin. Nyt yksi anturi oli ilmeisesti kuumentunut. Kun auto tuli huoltoon, se jäähtyi ja toimi ihan normaalisti. Teemme nyt vahvemman varajärjestelmän, jossa on tuplamäärä antureita, Mäkinen selvitti MTV Sportille.

Mäkinen ei voinut olla kuin pahoillaan Latvalan puolesta.

- Huono tuuri on seurannut häntä. Odotamme sitä, että tilanne kääntyy toiseen suuntaan. Yritämme parhaamme ja annamme hänelle kaiken tuen.

Lisää aiheesta:

Jari-Matti Latvala tuskaili Kalle Rovanperän kohtaloa – Toyotan keihäänkärkenä nyt todellinen yllätysmiesTallipomo Tommi Mäkinen ihmeissään: "Miksi aina Jari-Matilta on mennyt latureita?"Latvalan keskeytyksestä valtava pettymys Toyotalle – "Ei tätä tunnetta osaa sanoiksi pukea"Jari-Matti Latvala nöyrtyi tosiasioiden edessä – "Tämä ei ole enää pelkkää huonoa tuuria"Latvala keskeytyksestään: Ehkä olen tehnyt jotain väärin elämässäniLatvalan keskeytyssyy selvisi – auton "aivot" kärähtivät
RalliUrheilu

Tuoreimmat aiheesta

Ralli
  • Eilen09:12
    MM-ralli

    Juha Kankkuselta raju laskelma: "Jos Jari-Matti olisi pystynyt..."

  • 1.11.10:53
    MM-ralli

    Kalle Rovanperä valmistautunut kunnon selkäsaunaan: "Otan turpaan"

  • 1.11.08:02
    MM-ralli

    Suomen rallilegenda autonsa apuvälineestä: "Täysin laiton"

  • 31.10.19:47
    MM-ralli

    Esapekka Lappi kommentoi Kalle Rovanperän lähtöä – MM-sarjalle rajusti rapaa

  • 31.10.12:41
    MM-ralli

    Sami Pajarin rallitulevaisuuden yllä kysymysmerkkejä – "Hassulta tuntuisi"