Thaimaassa paluulentoa odottavien määrä kasvaa

Thaimaahan jää jumiin päivä päivältä enemmän suomalaismatkustajia Bangkokin kentän sulkemisen vuoksi.

Maassa on tämän iltaisen paluulennon jälkeen reilut 1300 Finnairin matkustajaa, jotka eivät ole vielä päässeet Suomeen, vaikka heidän paluulentonsa alkuperäinen päivämäärä on jo mennyt. Finnairin mukaan samassa tilanteessa olevien määrä kasvaa vielä ensi keskiviikkoon saakka.

Huomisaamun paluulento mukaan lukien Thaimaasta on kotiutettu 1000 suomalaista.

Keskiviikon jälkeen paluulentoa odottavien matkustajien määrän pitäisi kääntyä vihdoin laskuun.

Matkustajat tuodaan kotiin pääsääntöisesti heidän alkuperäisten paluulentojensa mukaisessa järjestyksessä. Finnairin asiakkuussuhteista vastaava johtaja Paavo Virkkunen kertoo kuitenkin, että lapsiperheet ja vanhukset saattavat päästä kotiin vähän muita asiakkaita nopeammin.

Asiakaspalvelussa paha ruuhka

Finnairin asiakaspalvelussa on ollut viime päivinä pahasti ruuhkaa Bangkokin tilanteen vuoksi. Yhtiö yrittää helpottaa tilannetta nauhoitetuilla tiedotteilla, joista asiakas voi kuunnella tietoa Finnairin Bangkokin-lentoihin liittyvistä asioista. Pelkän nauhoitteen kuunteleminen on ilmaista; puhelu muuttuu maksulliseksi vasta, kun asiakaspalvelija vastaa siihen.

Virkkunen toivoo, että asiakaspalveluun soitettaisiin lähipäivinä vain kiireellisissä asioissa. Myös Thaimaassa olijoita hän pyytää pidättäytymään yhteydenotoista, mikäli heidän paluulentonsa on vasta esimerkiksi viikon päästä, sillä tulevien päivien tilanne selviää vasta kun nähdään, miten asiat Bangkokissa kehittyvät.

Matkustajien läheisiltä Finnair kaipaa tietoa matkapuhelinnumeroista, joista matkalla olijat tavoittaa. Puhelinnumeroista voi kertoa Finnairille helpoimmin lähettämällä sähköpostia tätä varten erikseen perustettuun osoitteeseen fcccgrhd@finnair.fi. Näin välttää ruuhkaiseen asiakaspalveluun jonottamisen.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat