Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Tästä syystä kellot näyttävät mainoksissa aina samaa aikaa

Tämän jutun luettuasi et enää katsele kellomainoksia samalla tavalla.
Tämän jutun luettuasi et enää katsele kellomainoksia samalla tavalla. Shutterstock
Julkaistu 03.05.2016 13:11
Toimittajan kuva

Laura Matilainen

laura.matilainen@mtv.fi

Oletko koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, että kellomainoksissa kellot näyttävät lähes aina samaa aikaa? Tähän asiaan löytyy luonnollinen selitys.

Kellomainoksia katsellessasi huomaat melko pian, että kellot on lähes aina asetettu näyttämään aikaa 10.10. Juuri tämän kellonajan valitsemiseen löytyy useampikin järkeenkäypä syy.

Sama kellonaika jo yli 70 vuotta

Kellonaika 10.10 johtuu yksinkertaisesti siitä syystä, että tässä kellonajassa viisarit kehystävät kauniisti kellon logon.

Kellojen vähittäismyyjä Tourneaun toimitusjohtaja kertoo New York Timesin haastattelussa, että kellojen asettaminen juuri kyseiseen aikaan on kirjoittamaton sääntö, jota lähes kaikki valmistajat noudattavat.

Valmistaja Rolex ryhtyi käyttämään kellonaikaa 10.10 mainoksissaan jo 1940-luvulla. Valmistaja Timex on puolestaan ilmoittanut viralliseksi kellojen mainosajaksi tarkan 10.09.36.

Ylöspäin olevat viisarit ovat kutsuvampia

Miksi kelloja ei sitten aseteta näyttämään kelloaikaa 4.40, jolloin viisarit olisivat kokonaan poissa logon tieltä? Markkinoinnin tutkimusten mukaan alaspäin osoittavat viisarit eivät vetoa kuluttajiin, vaan ne saavat aikaan mielikuvan surullisista kasvoista.

Kellonaika 10.10 puolestaan antaa kuluttajille vaikutelman, että kello hymyilee hänelle, ja hänen täytyy ostaa se itselleen. Järkevää, eikö totta? 

Video: Videolta löytyvän vinkin avulla ranneketjun kiinnittäminen sujuu tulevaisuudessa huomattavasti helpommin. 

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lähde: Independent

Lisää aiheesta:

Testasimme, osaavatko nuoret enää lukea perinteistä kellotaulua – näin käviTämänkin on joku laskenut: Näin paljon suuntavilkun käyttö maksaa vuodessaHaluatko nukkua paremmin? Anna iPhonen kertoa, milloin on aika käydä sänkyyn5 kysymystä, joita Google ei enää kysy työhaastattelussa – kukaan ei osaa vastataInsinöörit vastaan suunnittelijat – näin sisäpiiriläinen kertoo Apple Watchin suunnitteluprosessistaApplen laitteet näyttävät mainoksissa aina samaa aikaa – tässä syy
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle
  • 19:06
    Ystävyys

    Miten tukea kaveria, jolla on aina vaikeaa? "Uhrius on todellinen, iso ja kipeä asia"

  • 17:22
    Ruoka

    Maaritilla välähti: Teki mahtavan "karjalanpiirakan"

  • 15:58
    Riisi

    Huuhteletko riisisi? Näiden esimerkkien jälkeen teet sen varmasti

  • 14:44
    Työnhaku

    Asiantuntijat varoittavat: Älä sorru tähän laiskaan sudenkuoppaan työhakemuksen kanssa

  • 12:03
    Koti

    Suomalaiskodeissa möngertää sokeritoukan "serkku" – se voi olla tuhoisampi vieras