Suomalaiset kuluttavat tänään euroja nettiostoksiin – jopa 54 miljoonaa

Jouluostosten osuus koko vuoden nettikaupasta on 17 prosentia.

Suomalaisten vilkkain verkko-ostospäivä on tänään 11.12.2014. Suomalaisten arvioidaan kuluttavan jopa 54 miljoonaa euroa, eli noin 9,8 euroa jokaista suomalaista kohden.

Arviot perustuvat Adoben kansainväliseen Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast -tutkimukseen.

Ostosten keskiarvo, 9,8 euroa, tekee suomalaisista kolmanneksia ahkerimpia verkko-ostajia, kun tarkastellaan eri maiden vilkkaimman nettiostospäivän keskimääräistä kulutusta.

Joulunajan nettikaupan osuus suomalaisten vuoden 2014 aikana tekemistä verkko-ostoksista on arviolta 17 prosenttia. Verkkokaupan menestys ei kuitenkaan ole riippuvainen joulukaupasta, sillä suomalaiset ostavat verkosta tasaiseen tahtiin. 

Mobiililaitteiden kasvava suosio ostovälineenä selittää suomalaisten kiihtynyttä verkkokauppaa. Adoben arvion mukaan 15,3 prosenttia kaikista joulusesongin verkko-ostoksista tehdään mobiililaitteella. Mobiililaitteiden suosio ostovälineenä kasvaa vuoden 2013 joulusesongista arviolta 46 prosenttia.

Adoben kansainvälinen Digital Index 2014 Online Holiday Shopping Forecast -tutkimus perustuu anonyymiin dataan yli 20 miljardista verkkokauppakäynnistä lokakuulta 2014 sekä yli triljoonaan verkkokauppakäyntiin vuodesta 2008 alkaen 27 eri maassa.

Lue myös:

    Uusimmat