Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

S-ryhmä hämmästyi mocktailien "räjähdysmäisestä myynnin kasvusta"

Shutterstock.
Julkaistu 28.06.2024 21:53
Toimittajan kuva

Jari Heikkilä

jari.heikkila@mtv.fi

S-ryhmän mukaan alkoholittomat mocktailit ovat kovassa nosteessa. Yhtiö kertoo, että mocktailien alkukesän myynti on kasvanut räjähdysmäisesti.

Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että viime kesänä alkoholittomia mocktaileja myytiin S-ryhmän ravintoloissa jopa 20 prosenttia edelliskesää enemmän ja trendin nähdään yhä vahvistuvan tänä kesänä. 

S-ryhmän mukaan erilaisten juomasekoitusten suosion taustalla on yleinen suuntaus: alkoholia juodaan koko ajan vähemmän ja se, mitä juodaan, on entistä laadukkaampaa.  

– Osasimme odottaa viime vuosien kehityksen perusteella kasvua alkoholittomiin juomiin, mutta yli 20 prosentin kasvu on yllättänyt meidät kaikki positiivisesti, sanoo juoma- ja viihderavintoloista vastaava johtaja Juha Lindholm SOK:n matkailu- ja ravitsemiskaupasta. 

Myös terveellisyys- ja hyvinvointitrendit näkyvät etenkin alkoholittomien juomien suosion kasvussa.  

– Hellitään omaa terveyttä, mutta halutaan kuitenkin nauttia elämästä ja herkutteluhetkistä.   

Samaan trendiin osuvat S-ryhmän mukaan myös kylmät kahvijuomat, jotka ovat rantautuneet toden teolla nyt Suomeenkin. Yhtiön mukaan kylmät kahvijuomat maistuvat erityisesti nuoremmille kuluttajille ympäri vuoden. 

– S-ryhmän ketjukahviloiden kolmanneksi myydyin erikoiskahvi on jäälatte. Kylmien kahvijuomien osuus myynnistä on kasvanut parin viime vuoden aikana 25 prosenttia, kertoo Lindholm.  

Lisää aiheesta:

Kauppoihin tulee nyt ennennäkemätön lonkero – alkoholittomien juomien buumi käy todella kuumanaOstitko sinäkin? Yksi juoma on nyt erityisen kova hitti Alkossa – suosiolle ei näy loppuaSuomalaisten uusi hittituote Alkossa: Myynti kasvaa juhannuksena 60 prosenttia – ostatko sinäkin? 5,5-prosenttisten lonkeroiden myynti romahti Alkossa – Kasvua vain kahdessa tuoteryhmässä: "Keveys ja raikkaus suosittua"Tämän kesän ehdoton suosikki! Alkon trendijuoman myynti hurjassa kasvussa – "mielenkiintoinen tuote"Nämä tuotteet maistuvat suomalaisille kesähelteillä – yksi grillitrendi ylitse muiden: "Kasvaa kuusinkertaisesti tällä hetkellä"
JuomatS-ryhmäKesäLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Juomat
  • 22.8.07:49
    Ravintolat

    Miten Michelin-ravintolalla voi olla anniskeluluvat toisen ravintolan kautta? Noho kommentoi

  • 26.7.14:35
    Vesimeloni

    Näppärä kikka! Raikas kesäjuoma syntyy yhdestä raaka-aineesta

  • 16.7.17:33
    Kesämyytit

    Elektrolyyttijuoma saattaa pelastaa kesäkuumalla – yksi ainesosa vaatii tarkkuutta

  • 29.6.19:01
    Muovi

    Näin vältät mikromuovien päätymistä elimistöön

  • 28.6.17:32
    DIY

    Marjaana sen keksi: Teki syöttötuolista juottotuolin