Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Renault’n moottoritaktiikka onnistui Brasiliassa

Fernando Alonso (Kuva: Clive Rose/Getty Images)
Fernando Alonso (Kuva: Clive Rose/Getty Images)Getty
Julkaistu 28.10.2006 13:06

F1-mestaruudet tällä kaudella voittaneen Renault-tallin moottoripomo Rob White kertoo tallin moottoritaktiikan onnistuneen loistavasti kauden päätöskisassa Brasiliassa.

Brasiliassa ranskalaistalli päätyi käyttämään autoissaan kahta erilaista moottorityyppiä. Mestaruuden voittanut Fernando Alonso käytti autossaan vanhempaa D-mallin moottoria, kun taas hänen tallitoverinsa Giancarlo Fisichella käytti tehokkaampaa E-mallia. Molemmat autot ajoivat kisan maaliin.

- Epätavallinen päätöksemme käyttää kahta erilaista moottoria toimi hienosti. Myös kokonaisuutena voimme olla tyytyväisiä kauteen 2006. Kausi oli ensimmäinen V8-moottorella, ja kilpailijoillamme tuntui olevan huomattavasti enemmän ongelmia kuin meillä, summasi White.

White kertoo moottorin eteen uhrattujen työtuntien tuottaneen kaivatun tuloksen. Renault halusi varmistaa voimanlähteensä luotettavuuden jo ennen varsinaisten testien alkua.

- Moottorimme ei päässyt ensimmäisenä testiradalle. Saimme siitä syystä runsaasti kritiikkiä, mutta moottorimme oli ensimmäinen kilpailun voittanut V8-moottori. Juuri sitä halusimme. Suorituskykyä ei kuitenkaan tule uhrata luotettavuudelle. Vahvuutemme oli siinä, että onnistuimme löytämään näiden tekijöiden välille parhaan mahdollisen kompromissin, kertoi White.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Renault’n moottoritaktiikka onnistui BrasiliassaFisichella: En tiennyt osuneeni SchumacheriinRäikkösen tokaisusta nousi kohuMassa ei aio kumarrella RäikköstäFormuloissa useita jäähyväisiäRenault järjestää mestaruusjuhlat Pariisissa
Brasilia 2006

Tuoreimmat aiheesta

Brasilia 2006
  • 28.10.200613:05
    Brasilia 2006

    Fisichella: En tiennyt osuneeni Schumacheriin

  • 24.10.200622:46
    Brasilia 2006

    Räikkösen tokaisusta nousi kohu

  • 24.10.200619:49
    Brasilia 2006

    Massa ei aio kumarrella Räikköstä

  • 24.10.200619:41
    Brasilia 2006

    Formuloissa useita jäähyväisiä

  • 24.10.200610:38
    Brasilia 2006

    Renault järjestää mestaruusjuhlat Pariisissa