Redin kauppakeskusjohtaja valmistautuu Triplan avajaisiin: "Alkuun annetaan rauha ja sen jälkeen tehdään oma vastaisku"

Kauppakeskuskilpailu kiristyy - Kauppakeskus Tripla avataan tällä viikolla 3:13
MTV Uutiset perkasi aukeavan kauppakeskus Triplan vaikutuksia kauppakeskusten väliselle kilpailulle.

Kilpailu kauppakeskusten asiakkaista kiristyy pääkaupunkiseudulla entisestään, kun Helsingin Pasilassa aukeaa ylihuomenna kauppakeskus Tripla. 

Vuosi sitten Helsingin kalasatamaan avattu kauppakeskus Redi on ollut otsikoissa avaamisensa jälkeen sokkeluutensa ja asiakasmäärien vähyyden vuoksi. 

Redin kauppakeksusjohtaja Aleksi Salmista kolmen kilometrin päähän avautuva Tripla ei huolestuta. 

– Me ollaan nyt vuosi oltu pystyssä ja kovasti odotamme että saadaan naapuri auki. Uskon, että jokainen kauppakeskus antaa Triplalle rauhassa aikaa alkuun, katsoo tyytyväisenä vierestä ja toivoo hyvää. Sen jälkeen vuorossa on kauppakeskusten omat vastaiskut. 

Millaisia suunnitelmia Redillä sitten on Triplan varalle?

– Kaikkea ei voi vielä tässä vaiheessa paljastaa, mutta satsaamme pitkälti hyvään joulumeininkiin, joka luo kivaa yhdessäoloa ja tuo matalan kynnyksen shoppailua, Salminen paljastaa. 

Kauppakeskuksia ei ole liikaa 

Salminen ei usko, että Tripla veisi lopullisesti Redin asiakkaita. 

– Tottakai se tulee alkuun vaikuttamaan, kun ihmiset haluavat käydä katsomassa millainen Tripla on. Kasvusuunnassa oleva asiakasryhmämme on kuitenkin jo melko pitkälti vakiintunut vuoden aikana Kalasataman ja lähialueiden asukkaista.

Salminen pitää oikeanlaista kilpailua kauppakeskusten välillä tervetulleena ja posiviitisena ongelmana asiakkaille.

Hänen mielestään kauppakeskuksia ei ole liikaa, vaikka Redissä itsessäänkin on vielä tyhjiä liiketiloja. 

– Liiketilojemme käyttöaste on nyt vähän päälle 88 prosentissa. Tämä on loputonta kehittämistä, ylöspäin noustaan. Tavoitteenamme on päästä mahdollisimman pian yli 90 prosenttiin. 

Elämykset ja kokemukset suosiossa

Salmisen mukaan ihmisten toiveet kauppakeskuksilta ovat jo muuttuneet ja tulevat muuttumaan myös jatkossa. 

Muoti täyttää sektorina paljon kauppakeskusten pinta-alaa, mutta entistä enemmän haetaan myös elämyksiä ja kokemuksia.

–  Suomi sijaitsee missä sijaitsee, joten tarvitsemme paljon katettua tilaa, missä tavata toisia ihmisiä. Kauppakeskukset täyttävät sen tarpeen hyvin. Jokaiselle niistä löytyy oma paikkansa ja tarpeensa, Salminen uskoo.

MTV Uutiset haastatteli kauppakeskus Redin toimitusjohtaja Aleksi Salmista, kun hän helmikuussa siirtyi kauppakeskuksen ruoriin.

Uusi kauppakeskusjohtaja Aleksi Salminen kertoo, kuinka Redin kurssi käännetään 5:55

Lue myös:

    Uusimmat