Mainos

Red Bull -pomo: Päätös vaihtaa Hondaan oli lopulta selvä

0:30

F1-sarjassa kilpaileva Red Bull -talli teki päätöksen vaihtaa ensi kaudeksi Hondan moottoreihin odotettua aiemmin, kertoo tallipäällikkö Christian Horner.

MAINOS

Ranskan GP C Morella –
kisa myös MTV3:lla!

Perjantai: Harjoitukset klo 12.55 ja 16.55
Lauantai: 3. harjoitukset klo 13.55, aika-ajo klo 16.55
Sunnuntai: Ranskan GP klo 16.55, ennakkotunnelmat klo 15.30!

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella. Ranskan GP poikkeuksellisesti suorana myös MTV3:lla.

C Moren sivulle pääset tästä

Red Bullille moottorit vuodesta 2007 lähtien toimittanut Renault painosti itävaltalaistallia tekemään päätöksen ensi kauden moottoritoimittajastaan mahdollisimman pikaisesti.

– Päätöksemme, mikä perustui Montrealissa kerättyihin tietoihin, oli insinöörivetoinen ja lopulta myös varsin selvä. Renault oli omien suunnitelmiensa vuoksi kiinnostunut saamaan ratkaisun niin pian kuin mahdollista, joten siksi katsoimme oikean hetken päätökselle koittaneen, Horner kommentoi motorsport.comin mukaan.

Red Bullin sisartalli Toro Rosso siirtyi Hondan moottoreihin jo tällä kaudella. Itävaltalaistalli on siten saanut seurata aitiopaikalta japanilaisvalmistajan kehittymistä.

– Meillä on ollut eturivin paikka tarkkailla Hondan edistymistä sisartallissamme ja verrata sitä omaan voimanlähteeseemme. Tätä on ollut hienoa seurata, Horner sanoi.

– Tulimme siihen johtopäätökseen, että Honda on edistynyt hyvin niin suorituskyvyltään kuin luotettavuudeltaan. Siksi teimme vaikean päätöksen vaihtaa 12 kauden jälkeen moottorimme johonkin uuteen kaudesta 2019 eteenpäin, Horner jatkoi.

Horner vakuuttaa, että Red Bull voi jatkaa Hondan kanssa taistelua sarjan kärkitalleja Mercedestä ja Ferraria vastaan.

– Voimayksikko on tietenkin elintärkeä osa F1-autoa. Luotamme siihen, että Hondalla on oikea infrastruktuuri, oikeat resurssit ja oikeaa teknistä kykyä ja päättäväisyyttä auttaa meitä kaventamaan Ferrarin ja Mercedeksen etumatkaa.

– Uskon siihen, että yhteistyö Toro Rosson kanssa on ollut suuresti hyödyksi Hondalle. Nyt voimme luoda kahden tallin välille vielä enemmän synergiaa, kun ne molemmat käyttävät samaa voimanlähdettä, Horner lisäsi.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.