Ray Charlesin musiikkia kahviloihin

Yhdysvaltalainen kahvilaketju Starbucks on tehnyt sopimuksen levy-yhtiö Concord Recordsin kanssa Ray Charlesin musiikin tuomisesta ketjun uuteen digitaaliseen musiikkipalveluun. Ideana on, että Starbucksin asiakaat saavat polttaa itselleen valintansa mukaisen CD-levyllisen Charlesin ja muidenkin artistien kappaleita.

Starbucksin uudenlainen Hear Music -niminen musiikin jakelutapa paljastettiin viime viikolla. Charles on ensimmäinen tunnettu muusikko, joka on sopinut tekevänsä kappaleita erityisesti sitä varten.

Vastikään valmistuneella CD:llä Charles laulaa muun muassa Elton Johnin, Norah Jonesin, B.B. Kingin, Diana Krallin, Michael McDonaldin, Johnny Mathisin ja Willie Nelsonin kanssa. Uusi albumi on yli 250 levyä tehneen Charlesin ensimmäinen pelkästään duettoja sisältävä albumi.

Starbucks avasi viime viikolla ensimmäisen Hear Music -kahvilansa Los Angelesin lähellä sijaitsevaan Santa Monicaan. Ketju aikoo laajentaa ideaansa valtaosaan sen 7 500:sta ympäri maailmaa olevasta kahvilastaan. Musiikkikahviloissa asiakkaat voivat lisäksi käsitellä musiikkia tietokoneilla ja tehdä omia CD-levyjä.

Lue myös:

    Uusimmat