Autovalmistajat vastasivat nuoren yhdysvaltalaispojan kirjeeseen avokätisemmin kuin etukäteen olisi voinut ajatella.
Yhdysvaltalainen Patch Hurty, 6, löysi vuosi sitten Fordin keulamerkin kotinsa lähistöltä. Patch oli löydöstä täpinöissään, sillä hän on automies henkeen ja vereen. Poika esimerkiksi oppi lukemaan lähinnä automallien nimiä tavaamalla.
Patch ei kuitenkaan halunnut tyytyä vain yhteen keulamerkkiin. Hän laati äitinsä avustuksella kirjeen, joka lähetettiin yli 50 autovalmistajalle.
Kirjeessään Patch toivoi valmistajien lähettävän hänelle autojen keulamerkkejä tai logotarroja, mikäli sellaisia sattuisi pyörimään niillä ylimääräisenä.
Jokaisessa kirjeessä oli mukana kolikko Patchin omasta säästöpossusta, sillä hän ei halunnut tavaroita ilmaiseksi. Osa valmistajista sai myös valokuvan Patchistä poseeraamassa kyseisen merkin ajoneuvon vieressä.
Lue myös: "Isi, me hierottiin hiekkaa autoon, niin se näyttää kuin sillä ois ajettu rallia" – Paavo ei riemastunut 5-vuotiaan poikansa hyväntahtoisesta eleestä
Vastausten ja tavaroiden tulva
Vastauksia ei tarvinnut odottaa pitkään.
Volvo lähetti keulamerkkinsä, frisbeen ja läjän muuta Volvo-aiheista tavaraa.