Saksalainen autojätti Volkswagen julkisti myöhään eilen illalla Suomen aikaa uuden brändi-ilmeensä. Muutos pitää sisällään muun muassa uuden logon sekä ensimmäistä kertaa valmistajan historiassa myös lyhyen äänitunnuksen.
Volkswagen on esitellyt Frankfurtin autonäyttelyn alla uuden visuaalisen ilmeensä. Se kuvailee uutta tyyliään modernimmaksi ja autenttisemmaksi. Esimerkiksi logosta on riisuttu "kaikki muu paitsi olennaisin".
Uusi litteä ja kaksiuloittenen logo on Volkswagenin mukaan nykypäivän yhä enemmän käyttäjäystävällisyyttä painottavassa digitaalisessa maailmassa vanhaa toimivampi.
Slogan vaihtoon
Samalla se otti käyttöön uuden sloganin eli iskulauseen. New Volkswagen (suom. uusi Volkswagen tai uusi kansanauto) korostaa muutoksen tärkeyttä edelleen dieselskandaalin jälkimainingeissa kipuilevalle saksalaisvalmistajalle. Vuonna 2015 paljastuneen päästöhuijauksen taloudelliset seuraukset mitataan kymmenissä miljardeissa euroissa.
Menneet ovat kuitenkin menneitä, eikä Volkkarin johtokunnassa istuva Jürgen Stackmann kuulu muutoksen merkittävyyden vähättelijöihin.
– Tämä merkitsee uuden aikakauden alkua Volkswagenille.
"Uusi aikakausi" tulee yhtiön tiedotteen mukaan näkymään paitsi brändin esillepanossa, myös autojen muotoilussa sekä asiakasrajapinnassa.
