Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Onnibusin jättänyt Möttö Lännen Medialle: ”Tuon Suomeen Uberiakin paremman liikennepalvelun”

Onnibusin entinen toimitusjohtaja Pekka Möttö aikoo tuoda Onnibusille kilpailijan.
Onnibusin entinen toimitusjohtaja Pekka Möttö aikoo tuoda Onnibusille kilpailijan.Lehtikuva
Julkaistu 19.06.2016 05:30

MTV UUTISET

Halpabussiyhtiö Onnibusista pienen Tuup-startupin johtoon siirtynyt Pekka Möttö lupaa tuoda Suomeen uuden, ”Uberiakin paremman ja halvemman” liikennepalvelun. Asiasta uutisoivat Lännen Median lehdet.

Pekka Mötön mukaan palvelu lanseerataan vielä tämän vuoden puolella jollain suurella kaupunkiseudulla. Sen jälkeen palvelu muuallekin.

– Tässä asiassa ei voi edetä pikkuhiljaa, Möttö kertoo tänään Lännen Median lehdissä.

Mötön mukaan kyse on joustavasta liikkumistavasta, joka yltää hintakilpailukyvyltään lähelle joukkoliikennettä. Yhtenä elementtinä on matkojen yhdistely.

Mötön mielestä Suomen liikennemarkkinaa hiertävä ongelma on aikansa elänyt taksijärjestelmä.

– Jos halutaan oikeasti parantaa mahdollisuuksia liikkua spontaanisti ja ilman omaa autoa, kokonaiskenttään tarvitaan taksia kilpailukykyisempi palikka. Taksia käytetään vain kolmesta syystä: kun joku toinen maksaa, kun ei olla ajokunnossa tai kun on pakko.

Mötön mukaan digitaalisten palvelujen esiinmarssista hyötyvät suhteellisesti eniten harvaan asutut seudut.

– Ne parantavat ja joustavoittavat pienten massojen liikkumismahdollisuuksia. Aika, jolloin tyhjät linja-autot kiersivät pitkin syrjäkyliä, ei enää koskaan palaa, Möttö toteaa Lännen Mediassa.

Lisää aiheesta:

Kuluttajan asema on heikentynyt taksiliikenteessäKyyti-taksit laajenevat myös Turkuun ja Tampereelle - matkat alkaen 2 euroaSuomessa aloittaa halpataksi: Ensimmäiset matkat ilmaiseksi, sitten alkaen 2 euroa per kyytiLähetti-, ruohonleikkuu- ja hoivapalvelua: Taksin ja Postin monopolien murtuminen laajentaa alan toimenkuvia rajustiKotimainen Tuup-sovellus kuljettaa ovelta ovelle – bussit, taksit, vuokra-autot ja muut samassaBernerin Liikennekaari-esitys realistinen: Vain henkilöautoilun mukavuus pitää vielä päihittää
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • 00:01
    Itsenäisyyspäivä

    Katso koko lista kenraalikunnan ja puolustushallinnon ylennyksistä

  • 00:01
    Itsenäisyyspäivä

    Katso koko lista reservin upseerien ylennyksistä

  • Eilen22:27
    Itsenäisyyspäivä

    Hugon, 6, näkökulma Suomen itsenäisyyteen: "Saa hyppiä trampalta, vaikka aidan yli!"

  • Eilen21:48
    Kela

    Lasse Lehtosen paluu työmatkalta Brysselistä keskeytyi – tämä tiedetään

  • Eilen21:03
    Kadonneet

    Poliisi etsii Hyvinkäällä kadonnutta 20-vuotiasta naista: Oletko nähnyt häntä?