Nuori myyjä auttoi pyörätuolilla kulkevaa miestä: "Palautti uskoni ihmisyyteen"

Juha Puhtila jakoi Facebookissa tarinan Prisma-käynnistä, joka lisäsi hänen uskoaan ihmisyyteen.

Puhtila asioi Forssan Prismassa juhannusaaton aattona torstaina. Jonot olivat ajankohtaan kuuluen pitkät.

 – Edessäni oli sähköpyörätuolilla kulkeva mies. Kun hän pääsi kassalle, hän ei yltänyt korkealla olevaan korttikoneeseen, kertoo Puhtila.

Kassamyyjä ei jäänyt tilanteessa toimettomaksi, vaan vei koneen miehen syliin ja odotti kunnes mies sai paineltua tunnuslukunsa.

– Myyjä vei koneen takaisin, mutta palasi auttamaan miestä, sillä hänen reppunsa oli pyörätuolin selkänojan takana. Miehellä ei ollut avustajaa, joten hänen ei ollut helppoa saada reppua itse, Puhtila sanoo.

Myyjä kysyi, haluaisiko mies hänen auttavan laittamaan ostokset reppuun, vaikka Puhtilan mukaan jonoa oli kertynyt paljon.

– Ensin mies jäi sanattomaksi. Sitten hän sanoi, että voi laittaa ostokset reppuun itse, koska jono on niin pitkä. Myyjä totesi, että hän kyllä palvelee, vaikka jono olisi sata metriä pitkä, koska se on hänen työtään. Mies oli erittäin kiitollinen, Puhtila kuvailee tilannetta.

– Molemmat juttelivat mukavia koko tilanteen ajan. Kyllä tuollainen tuo ihmisyyteen lisää uskoa. Nykyään tuntuu, ettei asiakaspalvelua juuri ole, joten tuo piristi päivääni, Puhtila toteaa.

Palvelualttius ja terve maalaisjärki palkitaan

Puhtilan Facebook-päivitys on huomioitu myös Forssan Prismassa. Kaupassa ei tiedetty kassamyyjän henkilöllisyyttä perjantaina ennen puoltapäivää, mutta palvelualttius aiotaan palkita.

– Hän on toiminut erinomaisesti, käyttänyt tervettä maalaisjärkeä ja saanut tehtyä muistettavan palvelukokemuksen ihmisille. Aiomme muistaa koko kassaosastoa, sillä he ovat pitäneet palvelukulttuurin vahvana, Osuuskauppa Hämeenmaan asiakkuuspäällikkö Henri Häikiö sanoo. 

Lue myös:

    Uusimmat