– Kyllä 13 500 katsojaa kertoo, että kysyntää näille tapahtumille riittää Suomessa, toteaa Jokereiden markkinointipäällikkö Petri Ruohonen.
NHL-otteluita on järjestetty Suomessa nyt kolme vuotta peräkkäin. Vuonna 2009 Suomessa pelasivat Florida Panthers ja Chicago Blackhawks. Viime vuonna suomalaisella jääkentällä kohtasivat Carolina Hurricanes ja Mikko Koivun Minnesota Wild.
– Näihin peleihin on ollut niin kova kysyntä, että tämä on kaiken sen työn arvoista, mitä organisaatio joutuu tekemään, että tapahtuma onnistuu. Saamme tarjota ihmisille tätä herkkua, pohtii Jokereiden SM-liigajoukkueen toimitusjohtaja Jarmo Kekäläinen.
Liput NHL-joukkueiden otteluun Helsingissä myytiin jo toukokuun loppuun mennessä.
– Totta kai Teemu Selänne vauhditti tämän vuotista lipunmyyntiä, eikä niin vähääkään. Mitä parempaa jääkiekkoviihdettä pystytään tarjoamaan katsojille, niin sen paremmin he löytävät tuonne hallille ottelun jälkeenkin. NHL on kiistatta maailman kovin jääkiekkoliiga, Kekäläinen kertoo.
Vielä eilen ja toissapäivänä NHL vapautti varaamiaan lippuja myytiin tämän illan otteluun.
– Olisiko ollut 50 lippua, joista 11 oli tänä aamuna myymättä. Kyllä ne ovat jo menneet, ja periaatteessa siis olemme olleet loppuumyytyjä jo pitkään, Kekäläinen toteaa.
NHL-tapahtumat Euroopassa ja Suomessa ovat osa NHL:n valtavaa markkinointikoneistoa.
– Kyllä tapahtumat ovat NHL:n omanlaista markkinointia. Liiga saa näkyvyyttä, kun se tuo tähtiä esimerkiksi Suomeen, arvioi Ruohonen.
(MTV3)