EPSI Ratingin toteuttamassa pankkien asiakastyytyväisyystutkimuksessa kärkikolmikko on pysynyt samana kuin viime vuonna. Ykkönen on taas POP Pankki. Kakkossijalla on Säästöpankki. Kolmanneksi yltää Handelsbanken.
Yksityisasiakkaiden keskuudessa eniten tyytyväisyyspisteitään on kohentanut Aktia. Pankki on parantanut joka saralla. Erityisesti nousivat asiakkaiden odotukset Aktiaa kohtaan ja pankin imago. Aktia uusi strategiansa 2017.
– On hienoa nähdä, että suunta on oikea, sanoo henkilöasiakkaista vastaava johtaja Carola Nilsson.
Yrityspuolella kovin kirijä on OP Ryhmä. OP nosti imagoaan ja paransi palvelun laatua.
Eniten asiakastyytyväisyys laski Danske Bankin, Nordean ja S-Pankin asiakkaissa. Pahnan pohjimmaisena on jälleen Nordea.
– Nordean imago on laskenut yhä hieman yli kaksi indeksipistettä viime vuodesta, ja se on vaikuttavin tekijä asiakastyytyväisyyden laskuun, sanoo EPSI Rating Finlandin maajohtaja Heidi Laitinen.
Rahanpesukohu rokottaa Dansken imagoa. S-Pankin pisteet tippuivat tasaisesti eri osa-alueilla.
"Pisimpään ollut asiakas ei ole enää tyytyväisin asiakas"
Aiemmin tyytyväisimmät ovat löytyneet pitkistä asiakkuuksista, mutta enää näin ei ole.
