Laurens van den Acker siirtyi Renaultille vuonna 2009, ja miehen kädenjälki on muuttanut ranskalaismerkin olemusta voimakkaasti. Autoista on tullut tekijänsä näköisiä; van den Acker tunnetaan värikkäistä ja persoonallisista lenkkareistaan, joita hän pitää yhdessä tummanharmaan puvun kanssa. Tossut ovat yleensä myös sävy sävyyn esiteltävien autojen kanssa.
Renaultilla on vahva muotoiluhistoria, eikö paine ole kova tuollaisen historian uudistajana?
 – Paine on minulle motivoiva asia. Ja Renaultin muotokielen muuttaminen on ollut upea mahdollisuus.
Kuinka tärkeäksi tekijäksi muotoilu on rankattu Renaultilla?
 – Se on tärkein ostoon vaikuttava tekijä.
Mallisto on nyt yhtenäinen, autoilla on kuitenkin omat luonteensa. Miten itse luonnehtisit niitä?
 – Clio, Captur ja Twingo ovat autoja, jotka saavat sinut rakastumaan ensi silmäyksellä. Niillä on viehättävä persoona. Mégane ja Talisman ovat hieman rationaalisempia ja siten myös vakavampia tuotteita. Ne viestivät myös hieman eri tavalla menestystä, tyyliä ja laatua.
Tämä koskee ennen kaikkea tietysti Talismania, joka joutuu kilpailemaan kovassa luokassa.
 – Kyllä. Sen saksalaiset kilpakumppanit ovat tässä kokoluokassa vahvoja.
Entä uusi Mégane?
 – Se on itse monipuolisuus. Se on haluttava ja voimakas – mutta samalla myös hieman vaatimaton, taloudellinen sekä hyvän hinta/laatusuhteen tarjoava. Méganen pitää viestiä kaikkia Renaultin ydinarvoja.
– Maski on vahvin autoja yhdistävä tekijä. Myös Renaultin merkin koko on kasvanut, mikä viestii samalla tiettyä itsevarmuutta. Myös ajo- ja takavalojen muotoilu yhdistää tietysti autoja. Erityisen tyytyväinen olen Méganen valoihin. Ne luovat autolle vahvan identiteetin myös pimeässä.

