Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

MTV:lle huippurekrytointeja kuluttajaliiketoiminta- ja myyntijohtajiksi

Maksutelevisioyhtiö Viasatin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Johannes Leppänen (vasemmalla) siirtyy MTV:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi ja mediatoimistokonserni GroupM:n Suomen COO Erkka Rantanen uudeksi myyntijohtajaksi.
Maksutelevisioyhtiö Viasatin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Johannes Leppänen (vasemmalla) siirtyy MTV:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi ja mediatoimistokonserni GroupM:n Suomen COO Erkka Rantanen uudeksi myyntijohtajaksi.
Julkaistu 14.01.2016 10:45

MTV UUTISET

MTV vahvistaa osaamistaan uusilla johtoryhmätason rekrytoinneilla.

Maksutelevisioyhtiö Viasatin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Johannes Leppänen siirtyy MTV:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi ja mediatoimistokonserni GroupM:n Suomen COO Erkka Rantanen uudeksi myyntijohtajaksi.

Rekrytoinnit ovat osa tammikuussa 2016 aloittaneen toimitusjohtaja Jarkko Nordlundin aloittamaa uudistusta, jonka tavoitteena on palauttaa Suomen johtavan kaupallisen mediayhtiön liiketoiminta kannattavaksi.

KTM Johannes Leppänen (39) on työskennellyt koko uransa viihteen myynnin ja markkinoinnin parissa. Hän on toiminut Pohjoismaiden johtavan mediakonserni Modern Times Groupin palveluksessa yli 10 vuotta, joista viimeiset 6 vuotta maksutelevisioyhtiö Viasatin toimitusjohtajana.

Johannes Leppänen

Hän on toiminut myös MTV:n omistavan Bonnier-konsernin kuluttajatuotteisiin erikoistuneen Homenter-yhtiön myyntijohtajana. MTV Oy:n kuluttajaliiketoiminnoista vastaavana johtajana elokuussa aloittavan Johannes Leppäsen vastuualueeseen kuuluvat MTV:n maksukanavat ja maksulliset sisällöt, MTV Katsomo-netti-tv- ja MTV.fi- palvelut. 

– MTV:n on mahdollista paitsi kasvattaa, myös parantaa sisältöjään ja palvelujensa käytettävyyttä entisestään. Meidän tulee kuunnella enemmän kuluttajia ja ylittää heidän odotuksensa tarjoamalla myös markkinoiden parasta palvelua. Voimme esimerkiksi parantaa maksukanavien kuluttajakokemusta yhdistelemällä erilaisia palvelukonsepteja ja kehittämällä myös täysin uusia palveluita, kertoo Johannes Leppänen.

Liikevaihdon kasvun vauhdittamiseksi MTV Oy:n uusi myyntijohtaja KTM Erkka Rantanen (45) tulee panostamaan mainostaja-asiakkaiden entistä parempaan palveluun. 

Erkka Rantanen

– Vaikka kaupallinen tv on Suomessa nyt vahvempi kuin koskaan ja MTV:n kanavavalikko on kattavin ja laadukkain, meidän on parannettava suoritustamme erityisesti asiakastyössä. Meidän on kokonaisvaltaisesti ymmärrettävä asiakkaan liiketoiminta kohderyhmineen ja tavoitteineen sekä tarjottava sitä parhaiten tukevia, räätälöityjä ratkaisuja. Tämän vuoden yhdeksi tärkeimmäksi tavoitteeksi asetammekin asiakastyytyväisyyden selkeän parantamisen, lupaa helmikuun alussa työssään aloittava Erkka Rantanen.

Erkka Rantanen on toiminut mediatoimistoalalla yli 16 vuotta. Hän on toiminut maailman johtavan mainonta- ja markkinointiviestintäkonserni WPP:n omistaman mediatoimisto Mindsharen COO:na vuodesta 2013  ja GroupM-konsernin COO:na vuodesta 2015.

MTV Oy:n toimitusjohtajana tammikuussa 2016 aloittanut Jarkko Nordlund on erittäin iloinen saadessaan johtoryhmäänsä kaksi uutta media- ja markkinointialan huipputekijää.

– Kansainvälisen televisiotoiminnan ammattilainen Johannes Leppänen tuo vahvaa osaamista kuluttajaliiketoimintaamme. Hänellä on laaja kokemus niin maksutelevisiotoiminnasta kuin uusien televisiopalveluiden rakentamisesta. Tätä osaamista tarvitsemme nopeasti kasvavan kuluttajaliiketoiminnan, kuten Katsomo-palvelun kehittämiseksi, Jarkko Nordlund sanoo.

– Erkka Rantanen puolestaan  ymmärtää mainostaja-asiakkaiden liiketoimintaa ja tarpeita paremmin kuin todennäköisesti kukaan muu Suomessa. Hänen kokemuksensa myös kansainvälisten mainonnan mallien ja toimintatapojen jalkautuksesta on meille ensisijaisen arvokasta asiakastyön parantamisessa. Olen erittäin ylpeä kun voimme täydentää MTV:n johtoa näin kovilla osaajilla.

MTV Oy:n kuluttajaliiketoimintajohtajana elokuuhun 2016 saakka toimii Lars Schulman. Hän jatkaa tämän jälkeen MTV Oy:n Kuluttajaliiketoiminta-yksikössä uudessa roolissa.

Lisää aiheesta:

MTV:n muutosneuvottelut ovat päättyneetTomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoonMTV:lle ja Mediahubille monivuotinen sopimus uutisistaMTV Oy:n johtoryhmään neljä uutta kovan luokan ammattilaistaMTV Oy:n johtoryhmään neljä uutta ammattilaistaMTV:lle huippurekrytointeja
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • 16:45
    Politiikka

    Olli Rehn kommentoi mahdollista EKP:n varapääjohtajan pestiään: "Kannustusta ja yhteydenottoja ympäri Eurooppaa"

  • 15:54
    Teboil

    Teboil-kauppiaat: Liikenneasemien toiminta vaarassa

  • 15:49
    Politiikka

    Purralta kylmää kyytiä datakeskuksille: Emme elä olemalla sähköenergiareservaatti

  • Eilen19:34
    Sote

    Sotejohtaja: Keskustelu rahoitusmallista ajautunut vaarallisille vesille – "Uhkana kansallinen moraalikato"

  • Eilen13:25
    Kiertotalous

    Suomalaisista tuli maailman innokkaimpia käytetyn tavaran ostajia – nyt ilmiöstä pitäisi takoa rahaa