Moni nykyaikuinen keräili lapsena pullonkorkkeja. Montako näistä korkeista muistat? Kysyimme panimoilta, mitä kokoelman kuva-aiheet kertovat!
Moni nykyaikuinen keräili lapsena pullonkorkkeja. Saimme haltuumme vanhan pullonkorkkikokoelman, jonka korkeista moni tuo muistoja mieleen! Kysyimme panimoilta, miksi korkkien kuva-aiheita vaihdetaan, ja mitä kokoelman kuva-aiheet kertovat.
"Korkit olivat ennen iso juttu"
– Korkit olivat ennen iso juttu, muistelee markkinointijohtaja Olli Heikkilä Olvi Oyj:stä.
Pullonkorkkien kulta-aikaa elettiin menneinä vuosina, kun tuotteet myytiin valtaosin pullossa.
– Tölkin osuus 1990-luvulla oli vain noin viisi prosenttia. Nykyään tölkki dominoi, Heikkilä kertoo.
Olvin korkit kokoelmassa ovat 1990-luvulta tai Heikkilän mukaan "sen kahta puolta".
– Korkkeja vaihdetaan aika ajoin, kuten muutenkin graafisia elementtejä. Vaihdosten tarkoitus on pitää tuote ajassa, sillä visuaalinen koodisto muuttuu koko ajan, Heikkilä sanoo.
Olvin "tynnyrilogo" on vuoden 2019 korkeissa hyvin samanlainen kuin 1950-luvulla.














