Presidentiksi politiikan ulkopuolelta pyrkivä Mika Aaltola esittää uutuuskirjassaan erikoisia väitteitä median toiminnasta, kirjoittaa Journalisti-lehti. Aaltola pohtii, kohteleeko media tasa-arvoisesti ehdokkaita.
Journalisti-lehden mukaan presidentiksi pyrkivä Mika Aaltola kertoo vaalikirjassaan, kuinka hänelle on mainosmyyjien toimesta esitetty vihjauksia siitä, että mainostilan ostaminen voisi johtaa muuhunkin näkyvyyteen lehdessä.
Väite on vakava, sillä se tarkoittaisi journalistin ohjeiden selkeää rikkomista. Niiden mukaan tiedonvälitystä tehtävät ratkaisut on tehtävä journalistisin perustein, eikä päätösvaltaa asiassa saa luovuttaa toimituksen ulkopuolelle.
Aaltola selventää väitettä MTV:lle, mutta ei halua kertoa, mistä mediasta tai medioista on kyse.
– En mielellään lähde yksittäistä markkinointihenkilöä nostamaan tikunnokkaan. Näitä on pari tullut, joissa vihjataan, että näkyvyys tuottaa näkyvyyttä. En sitä sen kummallisemmin kommentoi, että kuka.