Mersu ei edes hakenut parasta vauhtia testeissä – tässä selitys, miksei nopeinta rengasta käytetty

Mercedes-tallin urheilujohtaja Toto Wolff perusteli tallin päätöstä olla käyttämättä Pirellin uutta hyperpehmeää rengasta Barcelonan F1-testeissä.

MAINOS

F1-kausi C Morella

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!

Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas jäivät Barcelonassa yli sekunnin päähän Ferrarin Sebastian Vettelin kellottamasta kärkiajasta, mutta saksalaistalli ei Wolffin mukaan edes hakenut testeissä nopeinta kierrosaikaa.

- Teimme päätöksen olla käyttämättä hyperpehmeää rengasta, koska katsoimme sen olevan käyttökelpoinen vain yhdellä kierroksella. Testeissä kaikessa on kyse datan keräämisestä ja auton säätöjen ymmärtämisestä, Wolff kommentoi motorsport.comin mukaan.

- Teimme päätöksen keskittyä yhden kierroksen suorituskyvyn sijasta mieluummin kehitystyöhön. Hyperpehmeä rengas on mielestäni vain aika-ajorengas, jolla täytyy sinnitellä parin ensimmäisen kierroksen ajan ja jäädä henkiin, Wolff jatkoi.

Wolff ei katso Pirellin pehmeän pään rengasseosten eroavan suorituskyvyltään suuresti toisistaan.

- Erot rengasseosten välillä olivat suorituskyvyssä varsin pieniä. Keskikovan ja pehmeän, pehmeän ja superpehmeän, superpehmeän ja ultapehmeän renkaan välillä saattoi nähdä pienen, sekunnin kymmenyksen tai kahden eron. Joskus eroa ei nähnyt lainkaan, Wolff sanoi.

Lue myös:

    Uusimmat