Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Mersu ei edes hakenut parasta vauhtia testeissä – tässä selitys, miksei nopeinta rengasta käytetty

2018 Getty Images
Julkaistu 16.03.2018 07:53

MTV SPORT

Mercedes-tallin urheilujohtaja Toto Wolff perusteli tallin päätöstä olla käyttämättä Pirellin uutta hyperpehmeää rengasta Barcelonan F1-testeissä.

MAINOS

F1-kausi C Morella

Kaikki F1-kauden ajojaksot suorina C Morella.

Tilaa C More tästä ja varmista paikkasi F1-eturivissä!

Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas jäivät Barcelonassa yli sekunnin päähän Ferrarin Sebastian Vettelin kellottamasta kärkiajasta, mutta saksalaistalli ei Wolffin mukaan edes hakenut testeissä nopeinta kierrosaikaa.

- Teimme päätöksen olla käyttämättä hyperpehmeää rengasta, koska katsoimme sen olevan käyttökelpoinen vain yhdellä kierroksella. Testeissä kaikessa on kyse datan keräämisestä ja auton säätöjen ymmärtämisestä, Wolff kommentoi motorsport.comin mukaan.

- Teimme päätöksen keskittyä yhden kierroksen suorituskyvyn sijasta mieluummin kehitystyöhön. Hyperpehmeä rengas on mielestäni vain aika-ajorengas, jolla täytyy sinnitellä parin ensimmäisen kierroksen ajan ja jäädä henkiin, Wolff jatkoi.

Wolff ei katso Pirellin pehmeän pään rengasseosten eroavan suorituskyvyltään suuresti toisistaan.

- Erot rengasseosten välillä olivat suorituskyvyssä varsin pieniä. Keskikovan ja pehmeän, pehmeän ja superpehmeän, superpehmeän ja ultapehmeän renkaan välillä saattoi nähdä pienen, sekunnin kymmenyksen tai kahden eron. Joskus eroa ei nähnyt lainkaan, Wolff sanoi.

Lisää aiheesta:

F1-tallien yksimielisyys yllätti: kukaan ei kopioinut Max Verstappenin voittoisaa reseptiä – "Tällä radalla se on ihan ok"Red Bullien taktiikka yllätti Vettelin – "Ei ole hyvä rengas kisassa"Mercedes katuu nyt Kanadan GP:n rengasvalintoja – "Jos voisimme muuttaa jotain"Pirelli jättää kritisoidun renkaan pois Saksan GP:stäMercedes mokasi edun Ferrarille jo viime syksyn testeissä?Mercedeksen myyttinen rengastesti johtuikin täysin toisesta syystä
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"