Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Button nimesi F1-sääntöjen tärkeimmän muutoskohteen

Jenson Button (arkistokuva).
Jenson Button (arkistokuva).
Julkaistu 04.01.2016 16:03

MTV SPORT

F1-sarjan kauden 2017 sääntöuudistusten tärkein kohde on autojen mekaanisen pidon kohentaminen, linjaa McLaren-kuljettaja Jenson Button.

Formulasarjan autoista kaavaillaan kaudelle 2017 merkittävästi nykyistä nopeampia. Leveämmät renkaat ja aerodynamiikan muutokset nipistävät ennakkoarvioiden mukaan kierrosajoista pois jopa 5-6 sekuntia.

Epäilijöiden mukaan nopeammat autot eivät yksinään välttämättä riitä tekemään kilpailuista parempia, mutta Buttonin mukaan tämä vaiva voidaan korjata kohentamalla autojen mekaanista pitoa.

- Yksi iso asia on, että kuljettajan täytyy nauttia autonsa ajamisesta. Kun ajaminen on fyysistä ja kovaa, uskon fanien nauttivan siitä. Nykyisin sarjassa tehdään ohituksia enemmän kuin kymmenen vuotta sitten, mutta kaikki sanovat niiden vuosien olleen F1:n parhaita, Button kertoi Autosportille.

- Kierrosaikojen löytämisessä mekaaninen pito on oikea tapa, koska se ei vaikuta perässä ajamiseen. Mitä aerodynamiikkaan tulee, niin valtaosan siitä on tultava diffuusorista, koska sillä on kaikkein vähiten vaikutusta takana tulevaan autoon, Button lisäsi.

Formulasarjaa on Mercedeksen kaksi kautta jatkuneen ylivallan aikana kritisoitu tylsäksi, mutta Button uskoo päättävien tahojen olevan muutoksiensa kanssa nyt oikeilla linjoilla.

- Tallit ja FIA ymmärtävät, mihin suuntaan lajia on vietävä, koska asiat eivät tällä hetkellä ole kunnossa. Meillä on aina varaa parantaa, Button linjasi.

Lisää aiheesta:

Raju kannanotto: F1-tallipomo tekisi ison muutoksen lajin parantamiseksiF1-sarja löytämässä ratkaisuja ohitusongelmaan – "Olen todella innostunut näkemästäni"F1-pomon työryhmä nimesi työnsä avainkohtia: “Haluamme päästä eroon arvattavuudesta”Brawn: Mercedes jatkaa vahvana ensi kaudellaFIA-pomo toppuuttelee F1-kuskien huoliaHamilton kritisoi F1:n päättäjiä: Ei käsitystä millaista autossa on
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"