Marimekon tulosta painoi Suomen-kampanjan ajoitus – kysyntä kasvaa idässä

Marimekon vertailukelpoinen liiketulos laski huhti-kesäkuussa hieman, yhtiö kertoo osavuosikatsauksessaan. Yhtiön tulos oli 0,7 miljoonaa, kun vuotta aiemmin se oli 0,9 miljoonaa. Yhtiön liikevaihto pieneni kolme prosenttia hieman alle 23 miljoonaan.

Yhtiö kertoo tiedotteessa, että toisen vuosineljänneksen tulokseen vaikutti Suomessa toteutetun myyntikampanjan ajoitus, joka jakautui tänä vuonna alkuvuoden molemmille neljänneksille. Viime vuonna kampanja piristi ainoastaan toisen vuosineljänneksen tulosta.

Suomessa Marimekon myynnin ilman kertaluontoisia kampanjatuloja odotetaan olevan suunnilleen samalla tasolla kuin vuonna 2016, yhtiö kertoo.

Yhtiö tavoittelee ainakin kymmenen uuden myymälän avaamista tänä vuonna. Uusien myymälöiden painopiste on Aasian ja Tyynenmeren alueella, joka on Marimekon mukaan sen toiseksi suurin markkina-alue Suomen jälkeen.

– Yhtiö näkee kasvavaa kysyntää tuotteilleen tällä alueella etenkin pidemmällä aikavälillä, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko osavuosikatsauksessa 

Lue myös:

    Uusimmat