Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Marimekon tulosta painoi Suomen-kampanjan ajoitus – kysyntä kasvaa idässä

Lehtikuva
Julkaistu 10.08.2017 09:13(Päivitetty 10.08.2017 10:53)

MTV UUTISET - STT

Marimekon vertailukelpoinen liiketulos laski huhti-kesäkuussa hieman, yhtiö kertoo osavuosikatsauksessaan. Yhtiön tulos oli 0,7 miljoonaa, kun vuotta aiemmin se oli 0,9 miljoonaa. Yhtiön liikevaihto pieneni kolme prosenttia hieman alle 23 miljoonaan.

Yhtiö kertoo tiedotteessa, että toisen vuosineljänneksen tulokseen vaikutti Suomessa toteutetun myyntikampanjan ajoitus, joka jakautui tänä vuonna alkuvuoden molemmille neljänneksille. Viime vuonna kampanja piristi ainoastaan toisen vuosineljänneksen tulosta.

Suomessa Marimekon myynnin ilman kertaluontoisia kampanjatuloja odotetaan olevan suunnilleen samalla tasolla kuin vuonna 2016, yhtiö kertoo.

Yhtiö tavoittelee ainakin kymmenen uuden myymälän avaamista tänä vuonna. Uusien myymälöiden painopiste on Aasian ja Tyynenmeren alueella, joka on Marimekon mukaan sen toiseksi suurin markkina-alue Suomen jälkeen.

– Yhtiö näkee kasvavaa kysyntää tuotteilleen tällä alueella etenkin pidemmällä aikavälillä, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko osavuosikatsauksessa 

Lisää aiheesta:

Marimekon kansainvälinen myynti kasvoi, kustannusten nousu supisti tulosta
Marimekon liikevoitto nousi heinä-syyskuussa 13,3 miljoonaan euroon – täältä kasvua nyt haetaan
Marimekolta lihava alkuvuoden tulos – netti veti, myymälöissä hiljaisempaa
Marimekolta tulosyllätys: Liikevoitto kaksinkertaistui alkuvuonna – osake ampaisi rajuun nousuun
Marimekon voitot kasvoivat 42 prosentilla viime vuonna – viimeisen neljänneksen tulos heikkeni
Stockmannin toimitusjohtaja: Tavaratalot saadaan kannattaviksi ensi vuoden loppuun mennessä
Talous

Tuoreimmat aiheesta

Talous
  • Eilen19:22
    Politiikka

    Valtio pohtii Veikkauksen listaamista pörssiin: "On pyörinyt nimenä mukana"

  • 1.11.18:30
    Politiikka

    Miten miljardien eurojen junarata Helsingistä Turkuun hyödyttää suomalaisia?

  • 1.11.09:35
    Kanada

    Kanadan pääministeri pyytää Trumpilta anteeksi Ronald Reagan -mainoksen takia

  • 1.11.07:14
    Finnair

    Finnair ei suostunut kuljettamaan pyörätuolia matkustamossa – asiakas syytti syrjinnästä

  • 31.10.21:12
    Politiikka

    Turun tunnin junasta sopu – Orpo Turun Sanomille: "Kyllä tämä on tässä"