Marimekon kaupanpäällisiksi annettava kangaskassi roikkuu nyt suomalaisten shoppailijoiden olalla.
Marimekon logollisista kangaskasseista on tullut trenditietoisten valinta. Logokassin saa, kun Marimekon liikkeestä tai verkkokaupasta ostaa tuotteita yli 100 eurolla. Vaikeasti saavutettava kassi tuntuu kiinnostavan, ja kasseja kaupataankin nettihuutokaupoissa 20–30 eurolla.
– Kassit ovat olleet alusta saakka varsin pidettyjä asiakkaidemme keskuudessa. Erityisesti kuluneen vuoden aikana olemme panneet merkille, miten paljon logokassi näkyy kaupunkien katukuvassa sekä Facebook-ryhmien ja blogien keskusteluissa. Niiden suosio kiinnitti huomiomme myös elokuussa järjestetyillä Flow-festivaaleilla Helsingissä: Marimekon logokassi oli kuin osa virallista festarilookia, sanoo Marimekon markkinointipäällikkö Hanna Kauste.
– Uskomme logokassin suosion piilevän siinä, että se on funktionaalinen, graafinen ja ajaton. Marimekon muotokieli puhuttelee ihmisiä vuosikymmenestä toiseen, mikä on tietysti ilahduttavaa.


