Marimekko on jälleen in – kangaskassista tuli trenditietoisten hittituote

Marimekon kaupanpäällisiksi annettava kangaskassi roikkuu nyt suomalaisten shoppailijoiden olalla. 

Marimekon logollisista kangaskasseista on tullut trenditietoisten valinta. Logokassin saa, kun Marimekon liikkeestä tai verkkokaupasta ostaa tuotteita yli 100 eurolla. Vaikeasti saavutettava kassi tuntuu kiinnostavan, ja kasseja kaupataankin nettihuutokaupoissa 20–30 eurolla.

– Kassit ovat olleet alusta saakka varsin pidettyjä asiakkaidemme keskuudessa. Erityisesti kuluneen vuoden aikana olemme panneet merkille, miten paljon logokassi näkyy kaupunkien katukuvassa sekä Facebook-ryhmien ja blogien keskusteluissa. Niiden suosio kiinnitti huomiomme myös elokuussa järjestetyillä Flow-festivaaleilla Helsingissä: Marimekon logokassi oli kuin osa virallista festarilookia, sanoo Marimekon markkinointipäällikkö Hanna Kauste.

– Uskomme logokassin suosion piilevän siinä, että se on funktionaalinen, graafinen ja ajaton. Marimekon muotokieli puhuttelee ihmisiä vuosikymmenestä toiseen, mikä on tietysti ilahduttavaa.

Kauste sanoo, ettei kangaskasseja ole tulossa myyntiin jatkossakaan, mutta logokassin suosio ei ole jäänyt designtiimiltä huomaamatta.

– Tänä syksynä toimme myyntiin verkkokauppaan ja muutamiin myymälöihimme, kuten syyskuussa avattuun Forumiin, rajoitetun erän Marimekon klassikkolaukkuja. Niissä logoamme on käytetty samaan tyyliin kuin logokassissa. Myös nämä laukut ovat olleet hyvin suosittuja. Verkkokaupasta ne myytiin nopeasti loppuun, mutta joissakin myymälöissä niitä on vielä saatavilla

Logokassit ovat yleensä mustavalkoisia, mutta joulusesonkina saatavilla on rajoitettu erä myös sesonkivärejä.

Avajaisten kunniaksi viikon 47 aikana logokassin saa Mikonkadun myymälästä kaupan päälle kaikista ostoksista ilman ostorajoitusta.


Ilmiöstä uutisoi ensimmäisenä Kauneus ja terveys

Lue myös:

    Uusimmat