Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Marimekko on jälleen in – kangaskassista tuli trenditietoisten hittituote

Jouluisin Marimekon logokassia on saatavilla myös muissa väreissä kuin mustavalkoisena. Kuvassa violetti kassi.
Jouluisin Marimekon logokassia on saatavilla myös muissa väreissä kuin mustavalkoisena. Kuvassa violetti kassi. MTV
Julkaistu 13.11.2015 09:20

Tuuli Lindgren

tuuli.lindgren@mtv.fi

Marimekon kaupanpäällisiksi annettava kangaskassi roikkuu nyt suomalaisten shoppailijoiden olalla. 

Marimekon logollisista kangaskasseista on tullut trenditietoisten valinta. Logokassin saa, kun Marimekon liikkeestä tai verkkokaupasta ostaa tuotteita yli 100 eurolla. Vaikeasti saavutettava kassi tuntuu kiinnostavan, ja kasseja kaupataankin nettihuutokaupoissa 20–30 eurolla.

– Kassit ovat olleet alusta saakka varsin pidettyjä asiakkaidemme keskuudessa. Erityisesti kuluneen vuoden aikana olemme panneet merkille, miten paljon logokassi näkyy kaupunkien katukuvassa sekä Facebook-ryhmien ja blogien keskusteluissa. Niiden suosio kiinnitti huomiomme myös elokuussa järjestetyillä Flow-festivaaleilla Helsingissä: Marimekon logokassi oli kuin osa virallista festarilookia, sanoo Marimekon markkinointipäällikkö Hanna Kauste.

– Uskomme logokassin suosion piilevän siinä, että se on funktionaalinen, graafinen ja ajaton. Marimekon muotokieli puhuttelee ihmisiä vuosikymmenestä toiseen, mikä on tietysti ilahduttavaa.

kassi
Marimekko

Kauste sanoo, ettei kangaskasseja ole tulossa myyntiin jatkossakaan, mutta logokassin suosio ei ole jäänyt designtiimiltä huomaamatta.

– Tänä syksynä toimme myyntiin verkkokauppaan ja muutamiin myymälöihimme, kuten syyskuussa avattuun Forumiin, rajoitetun erän Marimekon klassikkolaukkuja. Niissä logoamme on käytetty samaan tyyliin kuin logokassissa. Myös nämä laukut ovat olleet hyvin suosittuja. Verkkokaupasta ne myytiin nopeasti loppuun, mutta joissakin myymälöissä niitä on vielä saatavilla

Logokassit ovat yleensä mustavalkoisia, mutta joulusesonkina saatavilla on rajoitettu erä myös sesonkivärejä.

Avajaisten kunniaksi viikon 47 aikana logokassin saa Mikonkadun myymälästä kaupan päälle kaikista ostoksista ilman ostorajoitusta.

marimekko2Marimekon valikoimissa on niin vuosikymmenien takaisia klassikkoja kuin tuoreempiakin kankaita, jotka ovat hyvää vauhtia saavuttamassa klassikon aseman. Vastaa kyselyyn ja kerro, mikä kuvan kuoseista oma lempikuosisi. Klikkaa kuvaa saadaksesi sen isommaksi.Marimekko

"New Document"

Ilmiöstä uutisoi ensimmäisenä Kauneus ja terveys. 

Lisää aiheesta:

Onko sinulla tällainen Iittala-astia? Se viedään nyt käsistäVintage-vaatteiden persoonallisuus kiehtoo: Asiantuntijat jakavat vinkit nettishoppailuun ja kertovat, mikä vintagessa on nyt pinnallaSuomalaiset ovat hulluina markettien vaatteisiin – MTV Uutiset selvitti, miksi "ruokakauppamuoti" myyHillary Clintonin pukeutuminen suomalaiseen klassikkoon yllätti Marimekon – yhtiö kommentoi asuvalintaaÄitien merkkivaatemanian yllättävä sivujuonne – suomalaisvaatteista liikkuu jopa piraattiversioita: "Olemme luoneet jotain suurta ja merkittävää"Marimekon tuotteet ensi kertaa myynnissä Yhdysvaltain jättiketjussa – muutama newyorkilainen pisti juoksuksi
Kauneus ja tyyliSuomalainen designLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Kauneus ja tyyli
  • Eilen13:43
    Linnan juhlat

    Teemu Muurimäen puvut Linnassa jo 25. vuotta – Atte Kilpisen pinkki frakki johti ennätykseen

  • Eilen11:28
    Linnan juhlat

    Kirjailija Riikka Leinonen juhlii Linnassa valkoisessa silkkimekossa – "CP-vamma ei estä koreilua"

  • to16:52
    Meikit

    Oletko "väsynyt tyttö"? Näin trendimeikki syntyy

  • ke15:01
    Talvi-ihon hoito

    Tämä iho-oire kertoo, ettei kyse ole vain ihon kuivumisesta – "Kunnon tulehdusreaktio käynnissä"

  • 30.11.09:14
    Joulukalenterit

    Onko joulukalenteribisnes lähtenyt käsistä? Diorin luksuskalenteri nostatti someraivon