Kuka käräytti autopomon soittamalla asiakaspalveluun? Pohjois-Amerikan Fordin johtajalle lähtöpassit

Pohjois-Amerikan Fordin johtaja on saanut kenkää, uutisoi Automotive News Europe.

Ford kertoo, että yhtiön sisäisessä tutkinnassa havaittiin Pohjois-Amerikan-osaston johtajan Raj Nairin toimineen vastoin yhtiön periaatteita.

Nimetön ilmoitus Nairista tuli yhtiön ympäri vuorokauden päivystävään palvelunumeroon. Yhtiö ei täsmentänyt, millaisesta toiminnasta Nairin kohdalla on ollut kyse, mutta kertoi, ettei ollut saanut vastaavanlaisia ilmoituksia aiemmin.

Nair oli hyllytettynä joitain viikkoja kestäneen tutkinnan ajan, mutta tutkinnan valmistuttua hän sai lähteä välittömästi. Ford kertoo, että Nairin seuraajasta ilmoitetaan lähipäivinä.

Virallisessa lausunnossaan 53-vuotias ex-johtaja pyytää anteeksi, että hän on toiminut esimiesasemassaan väärin. Hän ei suostunut kommentoimaan lähtönsä taustoja Automotive News Europelle.

Nair aloitti pestissään viime toukokuussa, mutta hänen johtajuusaikanaan Pohjois-Amerikan Ford joutui muun muassa useampaan otteeseen korjaamaan autojensa kulutuslukemia ilmoitettuaan ne ensin täysin epärealistisina. Ford joutui myös maksamaan korvauksia useille asiakkaille, jotka olivat tyytymättömiä autojensa todelliseen kulutukseen.

***

2:24

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja