Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

"Kovaäänisemmät ja edullisemmat" – F1-pomolla teesit uusiin moottoreihin

xpbimages.com
Julkaistu 08.08.2017 20:42

MTV SPORT

F1-sarjan nokkamies Chase Carey toivoo moottoriurheilun kuninkuusluokan tulevien kausien autoista nykyistä kovaäänisempiä.  

F1:n oikeudet omistavan Liberty Median toimitusjohtaja Carey toteaa, että yhtiö haluaisi F1:n moottoreihin muutoksia tuleville kausille.  

- Meidän motto moottorikehityksessä on "kovaäänisemmät ja edullisemmat ovat paremmat", Carey toteaa saksalaiselle Bild-lehden haastattelussa.

Edullisemmat moottorit auttaisivat sarjan pienempiä talleja taloudellisesti. 

- Tarkoitus olisi, että tallit pärjäisivät taloudellisesti. Toiset tallit käyttävät kauden aikana 500 miljoonaa ja toiset sinnittelevät 100 miljoonalla. Se vaikuttaa kilpailukykyyn. Ja tällä hetkellä yksikään talli ei tee voittoa, Carey perusteli.

Carey kuitenkin lisäsi, että hänen linjauksiaan ei pidä tulkita väärin. 

- Missään nimessä emme halua pysäyttää teknistä kehitystä. F1:n tulee jatkossakin olla autovalmistajien laboratorio – ja samaan aikaan huippu-urheilua, Carey summasi.

Lisää aiheesta:

F1-pomo ei innostu kisojen lyhentämisestä: "Ehkä olen liian amerikkalainen"
Mercedes-pomo Toto Wolff tiukkana: Moottorikehityksen tuplakulut täytyy välttää
F1-pomo linjaa: Sääntömuutosten täytyy houkutella uusia talleja
F1-tallipomo yllättää – kehuu ensimmäisenä moottoriuudistusta
F1-pomon linja moottoriuudistukseen: Haluamme kuljettajista tähtiä
F1-pomo Ecclestone ei luovu ideastaan – "Ei aikaa odottaa"
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 10:43
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamiltonille riitti: Kuraa kattojärjestön päälle

  • Eilen13:27
    Ferrari

    Lähde: Karmeita uutisia Ferrarille – ensi kaudesta karu arvio

  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"