Valtteri Bottas teki odotetun paluun F1-kuljettajaksi. Cadillacin kuskipalkkauksessa on kuitenkin kaikuja 2000-luvun alusta, kirjoittaa MTV Urheilun Joni Vainio.
Ensi kaudella F1-sarjassa aloittava Cadillac ilmoitti tiistaina palkanneensa kuljettajikseen Valtteri Bottaksen ja Sergio ”Checo” Perezin. Amerikkalaistalli luottaa selkeästi kahden kokeneen kuljettajan voimaan; Bottas täyttää pian 36 vuotta ja Perez saavuttaa samat lukemat ensi tammikuussa.
Palkkauksessa on kaikuja 2000-luvun alkupuolelta, kun japanilaisjätti Toyota yritti saavuttaa jalansijaa F1-sarjassa. Tiimin kuskeina debyyttikaudella 2002 nähtiin Mika Salo ja britti Allan McNish. Kaksi kokenutta kuskia, joiden odotettiin nostavan Toyota heti mukaan isojen pelurien joukkoon.
Valtavalla budjetilla operoineen Toyotan kaudesta tuli kuitenkin totaalinen floppi, kun se jäi käytännössä viimeiseksi valmistajien MM-sarjassa.
Toyota saavutti yhtä monta MM-pistettä kuin viimeiseksi jätetty Arrows, mutta Arrows vetäytyi kesken kauden rahavaikeuksien takia. Toki on huomioitava se, että tuolloin vain kuusi parasta sai MM-pisteitä, kun nyt niitä jaetaan periaatteessa kaikille osallistujille.
Toyotalle tilanne oli joka tapauksessa sen verran kiusallinen, että se antoi kummallekin kuljettajalleen kenkää ja samalla päättyi Mika Salon ura F1-kuskina.

