Jaguar on uudistunut rohkeasti viime vuosina. Perinteikkään aristokraattisen arvokkuuden rinnalle on tullut petomaista aggressiivisuutta.
Tykkäsimme
- Voimalinjasta
- Ajettavuudesta
Emme tykänneet
- Rengasmelusta
- Pinkakovasta jousituksesta
- Ohjaamon muovisuudesta
Hinta alkaen 45 989 €
 Koeajoauto 84 828 €
Jaguar esitteli täysin uuden XF:n uuden keskiluokan XE-mallin vanavedessä. Ensisilmäyksellä autot saattaa sekoittaa varsin helposti, mutta pitemmällä katselulla XF:n huomaa olevan luokkaa suurempi auto. Edeltäjään verrattuna auton tunnistaa helpoiten perän uusista linjoista ja etenkin R-Sport-versiossa pakoputkien asettelusta. Ajovaloissa on pitkälti samaa aggressiivista muotoa, joka tuli XF:ään edellisen korimallin faceliftin yhteydessä. Koeajoauton R-Sport-varustelu tuo ulkonäköön vielä aavistuksen vakiota sporttisemman ilmeen korisarjan muodossa.
Sisätiloissa jatkuu samantyylinen ilme pikkuveli XE:n kanssa. Linjat ovat puhtaat ja selkeät. Erikoisuutena on säilytetty edellisestä korimallista tutut käynnistyksen yhteydessä avautuvat tuuletussuuttimet, ja vaihteenvalitsimena toimii edelleen pyöritettävä kytkin. R-Sport-varustelu näkyy sisätiloissa alumiinilistojen, urheilullisen ohjauspyörän sekä urheilullisten penkkien muodossa. Hintaluokka huomioiden sisätiloilta odottaisi kuitenkin aavistuksen huolitellumpaa ilmettä. Esimerkiksi keskikonsolin kovat muovit eivät oikein tunnu sopivilta Jaguarin kaltaiseen autoon.





