MTV3:n F1-asiantuntija Keke Rosberg ei pidä hyvänä ideana tämänvuotista sääntömuutosta, jonka mukaan kuljettajan on sallittua säätää autonsa takasiipeä kesken ajon.
Kuljettaja saa avata siipeään kilpailussa ajaessaan alle sekunnin päässä toisesta autosta. Harjoituksissa ja aika-ajoissa siipeä saa aukoa vapaasti.
- Se keksittiin ohittamista varten, mutta minkä takia se sitten sallitaan vapaissa harjoituksissa ja joka paikassa? Minun mielestäni sitä pitäisi saada käyttää vain ohittamiseen, Keke sanoo.
- Se on myös vaaraelementti. Juttelin Nicon kanssa ja hän sanoi, ettei tiedä, kuinka nopeasti siipi palautuu sen jälkeen, kun laskee napin. Ero on aika valtava. Jos siipi on jumittunut, niin yhtäkkiä perä lähtee alta. Toinen ongelma on sadekisa. Rohkea mies käyttää sitä sadekisassa suoralla. Hölmömmältä lähtee auto käsistä suoralla sen takia, kun hän on ottanut siiven pois, Keke ennakoi.
Näin toimii uusi F1-kohusiipi - katso video!
Uusi kohusiipi puhuttaa - tuleeko ohittamisesta liian helppoa?
Nico Rosberg vertasi uusia apuvälineitä turboon
Katso Keken yhteenveto toisesta testipäivästä Katsomo.fistä:
Sumo video id