Alkavan F1-kauden merkittävin tekninen uudistus lienee liikuteltava takasiipi, jonka toivotaan helpottavan ohittamista merkittävällä tavalla.
Kuljettajat pystyvät nappulaa painamalla säätämään takasiivessä olevaa levyä ja lisäämään sen avulla huippunopeutta suorilla. Kilpailun aikana järjestelmää saa käyttää vain tietyissä kohdissa rataa ja ainoastaan silloin, kun kuljettaja on iskuetäisyydellä eli alle sekunnin päässä edellä ajavasta autosta. Team Lotuksen tekninen johtaja Mike Gascoyne kuitenkin varoittaa tekemästä ohittamisesta liian helppoa.
- Tämä on hyvin mielenkiintoinen uudistus, mutta meidän on oltava sen käyttöönoton kanssa varovaisia. Kansainvälisen autoliiton FIA:n on pidettävä huolta siitä, että sitä käytetään oikein ja oltava tarvittaessa valmis tekemään muutoksia kauden aikana. Ohittamisen on oltava edelleen kiinnostavaa eikä siitä saa tehdä liian helppoa, Gascoyne sanoi MTV3:n haastattelussa.
Gascoynen mukaan järjestelmä antaa kuljettajalle huomattavan nopeusedun.
- Simulaatioiden perusteella etu on merkittävä. Jää tietenkin vielä nähtäväksi, miten siipi toimii toisen auton perässä ajettaessa ja miten monta kertaa sitä voi käyttää yhden kierroksen aikana, Gascoyne pohdiskeli.