Kauneusbrändi nimesi poskipunan Anne Frankin mukaan – sai aikaan someraivon: "Mitä he ajattelivat?"

Tutkimus väitti lääkäreiden bikinikuvia"epäammattimaisiksi"- vastaiskuna lanseerattiin #MedBikini  0:45
Tutkimus väitti vapaa-ajalla otettuja bikinikuvia "epäammattimaisiksi". Vastaiskuna tuloksille lääkärit intoutuivat jakamaan kuvia itsestään sekä ranta- että työasussa. Kuvien ohessa käytetään hashtagia #MedBikini, suom. "lääkäribikinit".  Tarkoituksena on osoittaa, että myös ammattilaisilla on yksityiselämä, joka ei mitenkään vaikuta siihen, miten hyviä he ovat työssään.

Kauneustuotemerkki Woke Up Like This (WULT) järkytti ihmisiä nimeämällä uuden tuotteensa Anne Frankin mukaan.

Hongkongilainen kauneusbrändi joutui myrskyn silmään tuotteensa takia. Woke Up Like This (WULT) -brändin tarkoituksena oli nimetä tuotteitaan inspiroivien, kuuluisien naisten nimillä, kertoo New York Post. Brändi kuitenkin nimesi yhden tuotteistaan Anne Frankin mukaan. Nestemäisen poskipunan nimi, "Dream Like Anne", merkitsee "uneksi kuin Anne".

Frank menehtyi Bergen-Belsenin keskitysleirillä toisen maailmansodan aikana, ja hän on holokaustin kuuluisimpia uhreja. Meikin nimivalinta aiheuttikin pian kritiikin myrskyn.

– Se, että poskipunasävy nimeään Anne Frankin, kansanmurhan uhrin, mukaan, on kuvottavaa. Kuolleet juutalaiset eivät ole markkinointitilaisuus, Ben M. Freeman kirjoitti Twitterissä.

"Mitä he ajattelivat?"

Muutkin pitivät tuotetta hyvin asiattomana ja ihmettelivät, miten se ylipäätään on päässyt tuotantoon asti.

– Luojan tähden. Tämä on markkinointia pahimmillaan. Kauhistuttavaa, ruth sheridan ihmettelee Twitterissä.

– Mitä he ajattelivat? Eivätkö he todella huomanneet, miten törkeän tunteetonta tämä on? Natalia Sloam kirjoittaa.

Muut tuotteet on nimetty esimerkiksi taiteilija Frida Kahlon ja kirjailija Virginia Woolfin mukaan.

Jos julkaisu ei näy, katso se täällä.

Pahoittelivat tapahtunutta

Frankin nimeä kantanut tuote vedettiin takaisin. WULT on pyytänyt tapahtunutta anteeksi.

– Pyydämme vilpittömästi anteeksi tätä virhettä kommunikoinnissa ja väärinkäsitystä, joka tästä syntyi, brändi kirjoitti New York Postin mukaan.

– Kunnioitamme neiti Anne Frankia suuresti eikä tarkoituksemme koskaan ollut olla halventava, loukkaava tai kerätä voittoa sillä, että nimeämme tuotteen sellaisen historiallisen hahmon mukaan, jonka elämä jäi traagisen lyhyeksi sellaisten tapahtumien takia, jotka todella toivat esiin pahimmat piirteet ihmiskunnasta.

Brändi tosin ehti aiemmin julkaista toisen vastineen Time Out Hong Kong -julkaisussa. Vastineessaan totesi esimerkiksi olevansa pahoillaan siitä, että Annen "kunnioittaminen tällä tavoin vaikuttaisi loukanneen ihmisiä ja sitä pidetään epäkunnioittavana". Vastineen sisältänyt artikkeli kuitenkin katosi myöhemmin.

Lue myös:

    Uusimmat