Kauneustuotemerkki Woke Up Like This (WULT) järkytti ihmisiä nimeämällä uuden tuotteensa Anne Frankin mukaan.
Hongkongilainen kauneusbrändi joutui myrskyn silmään tuotteensa takia. Woke Up Like This (WULT) -brändin tarkoituksena oli nimetä tuotteitaan inspiroivien, kuuluisien naisten nimillä, kertoo New York Post. Brändi kuitenkin nimesi yhden tuotteistaan Anne Frankin mukaan. Nestemäisen poskipunan nimi, "Dream Like Anne", merkitsee "uneksi kuin Anne".
Frank menehtyi Bergen-Belsenin keskitysleirillä toisen maailmansodan aikana, ja hän on holokaustin kuuluisimpia uhreja. Meikin nimivalinta aiheuttikin pian kritiikin myrskyn.
– Se, että poskipunasävy nimeään Anne Frankin, kansanmurhan uhrin, mukaan, on kuvottavaa. Kuolleet juutalaiset eivät ole markkinointitilaisuus, Ben M. Freeman kirjoitti Twitterissä.
"Mitä he ajattelivat?"
Muutkin pitivät tuotetta hyvin asiattomana ja ihmettelivät, miten se ylipäätään on päässyt tuotantoon asti.
– Luojan tähden. Tämä on markkinointia pahimmillaan. Kauhistuttavaa, ruth sheridan ihmettelee .