Joka viides ostaa suomalaista

Kotimaisia tuotteita ja palveluja ostavat mm. nuoret, naiset ja työväestöön kuuluvat.

Joka viides kuluttaja on vuoden aikana lisännyt kotimaisten tuotteiden ostamista ja vastaavasti vain kaksi prosenttia on tietoisesti vähentänyt kotimaisten tuotteiden hankintaa.

Eniten kotimaisia tuotteita ostavat pienituloiset ja suurissa kaupungeissa asuvat. Myös naiset ja itäsuomalaiset tekevät ostoksissaan useimmin suomalaisen valinnan.

Ikäryhmistä eniten suomalaisia tuotteita ja palveluita hankkivat 25-34-vuotiaat ja ammattiryhmistä suurimmat suomalaisuuden ystävät löytyvät työväestöstä, ilmenee Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta.

Liitto tutkii säännöllisesti kuluttajien ostokäyttäytymistä. Suomalaisten tuotteiden ostaminen -tutkimusta varten Taloustutkimus haastatteli syyskuussa noin viittäsataa 15-79 -vuotiasta suomalaista.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat