Asuminen pääkaupunkiseudulla on kallista, minkä vuoksi hintasäänneltyjen Hitas-asuntojen kysyntä on kuumeista. Niitä on perinteisesti jonotettu jopa makuupusseissa yötä päivää. Erityisen haluttuja ovat olleet Helsingin kantakaupungissa ja hyvien kulkuyhteyksien päässä olevat asunnot.
Uusi Hitas-kohde nousee parhaillaan Helsingin Jätkäsaareen. Asunnot jaettiin eilen Lemminkäisen toimistolta puhelinvarauksilla.
MTV3:n uutisten saaman vinkin mukaan asuntojen jaossa kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin piti.
Vinkkaajan mukaan puhelinvarauspalvelu ruuhkautui heti kello yhdeksän aamulla, jolloin varaus alkoi. Henkilö oli kuitenkin jatkanut soittelua eri puhelimista kolmen tunnin ajan. Puhelimessa oli ilmoitettu, että numero ei ole käytössä tai pyydetty tarkistamaan numero.
Kolmen tunnin tauoton soittorumba ei tuonut tulosta
Useiden soittoyritysten lomassa henkilö oli piipahtanut myös Lemminkäisen toimistolla tiedustelemassa varausjärjestelmän tilaa. Hänelle oli kerrottu, että palvelu oli kaatunut.
Kun henkilö vihdoin reilun kolmen tunnin ja yli tuhannen soittoyrityksen jälkeen pääsi läpi linjalle, hänelle kerrottiin, että jokaisessa asunnossa oli jo 2-8 henkilön jonot. Kun hän oli kysynyt, milloin varaukset oli tehty, oli hän saanut vastaukseksi tarkan ajan kello 10.51. Vinkkaajan mukaan ajasta pystyi päättelemään, että varauksia olisi tehty puhelinpalvelun ollessa kaatuneena.
Lemminkäiseltä myönnetään ongelmat puhelinvarausjärjestelmässä.
– Me ennakoimme, että tämä tulisi olemaan hyvin kiinnostava kohde mutta soittojen määrä oli todella korkea; aamulla jopa 600 puhelua tunnissa. En sanoisi, että linja meni kokonaan toiminnasta. Siinä tuli ylikuormitusta ja kapasiteetti ei vain riittänyt.

