Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Formulafakta: Käytetäänkö eri radoilla eri akselivälisiä autoja?

Julkaistu 04.01.2018 19:52

MTV SPORT

Ainakin 1990-luvulla eri radoilla käytettiin eri akselivälisiä autoja. Käytetäänkö niitä enää nykyisin?

C Moren F1-asiantuntija Ossi Oikarinen vastaa katsojakysymykseen:

Ei käytetä koska akselivälin muuttaminen on aika iso urakka koska kaikki rakentuu akselivälin ympärille. Muun muassa pohjalevyä jouduttaisiin muuttamaan niin älyttömästi niin muutoksia ei ihan heti lähdetä tekemään.

Mercedeksen auton akseliväli oli viime kaudella 3 760 millimetriä ja se oli F1-sarjan pisin. Lyhyin akseliväli 3 545 millimetriä oli Williamsin autossa.

Lähetä kysymys

Lisää aiheesta:

F1 Pitstop: Sääntömuutokset Ossi Oikarisen analyysissä – "Vielä 90-luvun lopulla käytettiin kolme moottoria viikonlopussa"F1-fakta: Onko F1-autojen peilien kiinnitystä muutettu?
Tiesitkö tätä? F1-autolla pystyy ajamaan helposti kattoa pitkin
Formulafakta: Voiko jokainen moottorin sylinteri olla eri kulmassa?
Formulafakta: Miksi F1-autoissa käytetään korkeaprofiilisia renkaita?
Formulafakta: Miten F1-autojen voimansiirto eroaa henkilöautoista?
FormulafaktaF1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

Formulafakta
  • 10.08.202111:44
    Sebastian Vettel

    F1-maailmanmestari Sebastian Vetteliltä uskomaton suoritus 2,5 minuutissa: Pystyisitkö itse samaan?

  • 16.01.201809:49
    F1

    Formulafakta: Onko yliohjaavan tai aliohjaavan F1-auton renkaiden lämpötilalla yhteys?

  • 12.01.201808:23
    F1

    Formulafakta: Ovatko huutokauppojen vanhat F1-autot toimivia vai pelkkiä "kuoria"?

  • 11.01.201809:35
    F1

    Formulafakta: Onko F1-autojen aerodynamiikassa epäsymmetrisyyksiä?

  • 07.01.201818:00
    F1

    Formulafakta: Ajetaanko samalla rungolla koko F1-kausi?