Ferrarin tekninen johtaja Aldo Costa kertoi toimenpiteistä, joita italialaistallissa tehdään vaisun alkukauden seurauksena.
Yksi syy vaisuun vauhtiin löytyy siitä, etteivät Maranellossa sijaitsevasta tuulitunnelista saadut tulokset vastaa auton aerodynamiikan käyttäytymistä kilparadalla.
- Se ei ole niin epätavallista, mutta kun se tapahtuu Ferrarilla, kohdistuu siihen luonnollisesti enemmän mielenkiintoa, Costa sanoo tuulitunnelin kalibrointiongelmasta.
Ferrari suunnittelee tuulitunnelinsa uusiksi.
- Meillä on tiivis uudistusohjelma, joka saadaan valmiiksi syys- tai lokakuussa. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö meillä olisi tuulitunnelia käytössä sillä aikaa. Se on itse asiassa täydessä toiminnassa, Costa sanoo.
Tuulitunnelin lisäksi Ferrari aikoo muuttaa henkilöstörakennettaan.
- Olemme ymmärtäneet ja ratkaisseet useita ongelmia ja jatkamme työskentelyä koko rakenteen parantamiseksi, Costa linjaa.
Pääsuunnittelija Nikolas Tombazis tykitti tiistaina Corriere della Sera -lehdelle oman näkemyksensä Ferrarin muutostarpeista.
- Tarvitaan uutta työpanosta, koska työskenneltäessä monta vuotta saman asian parissa, saattaa käsitys isosta kuvasta kadota, joten on ehkä parempi tehdä muutoksia. Se ei välttämättä tarkoita, että päitä putoaa, mutta meidän pitää antaa uusi suunta ihmistemme työlle, Tombazis vaati.
