Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-sarjassa päätös paljon puhuttaneista pääsuojista

Halo-suoja Kimi Räikkösen Ferrarissa Barcelonan testeissä maaliskuussa.
Halo-suoja Kimi Räikkösen Ferrarissa Barcelonan testeissä maaliskuussa. xpbimages.com/All Over Press
Julkaistu 28.05.2016 11:25

MTV SPORT

F1-autoissa nähdään ensi kaudella Ferrari-tallin testaama turvakaarisysteemi.

Formula ykkösten teknisten sääntöjen työryhmä, jossa on mukana tallien edustajia ja sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting, kokoontui Monacossa perjantaina. Työryhmä päätti, että pääsuojaksi valitaan halo-malli, mutta maaliskuussa testattua suojaa muokataan aikaisempaa sirommaksi.  

Uutta versiota testataan näillä näkymin kesäkuussa ajettavan Bakun osakilpailun jälkeen. Virallinen päätös asiasta tehdään todennäköisesti ennen Silverstonen kisaa heinäkuussa.  

Red Bullin testaama "tuulilasimalli" sai paljon kannatusta fanien keskuudessa ja myös varikolla, mutta työryhmä katsoi, että sitä ei ole ehditty testata vielä tarpeeksi. Testejä kuitenkin jatketaan, joten tuulilasimalli saatetaan ottaa käyttöön kaudella 2018. 

Daniel Ricciardo ja aeroscreen
Red Bull -talli esitteli oman aeroscreen-ratkaisunsa Sotshissa huhtikuussa.2016 Getty Images

Pääsuojat ovat puhuttaneet paljon F1-sarjassa alkukaudella. Osa kuskeista on ollut ideaa vastaan, mutta myös vahvoja puolestapuhujia on ollut. Lisäksi eri mallit ovat herättäneet keskustelua.

Lähde: motorsport.com

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Formula 1 testaa IndyCarista tuttua kamerakulmaa – Fernando Alonso koekaniiniksiF1-kauden DRS-sääntöihin ei luvassa muutoksiaHamilton saa vihaamansa suojavälineen autoonsaFerrarin turvakaari herättää huolta – Red Bullin suunnitelmaa herätellään henkiinRed Bullilla "Batman-henkinen" vastaus Räikkösen testaamaan pääsuojaanF1-autoihin suojakehä jo ensi vuonna?
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"