Hyppää pääsisältöön
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1-sarjassa päätös paljon puhuttaneista pääsuojista

Halo-suoja Kimi Räikkösen Ferrarissa Barcelonan testeissä maaliskuussa.
Halo-suoja Kimi Räikkösen Ferrarissa Barcelonan testeissä maaliskuussa. xpbimages.com/All Over Press
Julkaistu 28.05.2016 11:25

MTV SPORT

F1-autoissa nähdään ensi kaudella Ferrari-tallin testaama turvakaarisysteemi.

Formula ykkösten teknisten sääntöjen työryhmä, jossa on mukana tallien edustajia ja sarjan kilpailujohtaja Charlie Whiting, kokoontui Monacossa perjantaina. Työryhmä päätti, että pääsuojaksi valitaan halo-malli, mutta maaliskuussa testattua suojaa muokataan aikaisempaa sirommaksi.  

Uutta versiota testataan näillä näkymin kesäkuussa ajettavan Bakun osakilpailun jälkeen. Virallinen päätös asiasta tehdään todennäköisesti ennen Silverstonen kisaa heinäkuussa.  

Red Bullin testaama "tuulilasimalli" sai paljon kannatusta fanien keskuudessa ja myös varikolla, mutta työryhmä katsoi, että sitä ei ole ehditty testata vielä tarpeeksi. Testejä kuitenkin jatketaan, joten tuulilasimalli saatetaan ottaa käyttöön kaudella 2018. 

Daniel Ricciardo ja aeroscreen
Red Bull -talli esitteli oman aeroscreen-ratkaisunsa Sotshissa huhtikuussa.2016 Getty Images

Pääsuojat ovat puhuttaneet paljon F1-sarjassa alkukaudella. Osa kuskeista on ollut ideaa vastaan, mutta myös vahvoja puolestapuhujia on ollut. Lisäksi eri mallit ovat herättäneet keskustelua.

Lähde: motorsport.com

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

F1Urheilu

Lisää aiheesta:

Formula 1 testaa IndyCarista tuttua kamerakulmaa – Fernando Alonso koekaniiniksiF1-kauden DRS-sääntöihin ei luvassa muutoksiaHamilton saa vihaamansa suojavälineen autoonsaFerrarin turvakaari herättää huolta – Red Bullin suunnitelmaa herätellään henkiinRed Bullilla "Batman-henkinen" vastaus Räikkösen testaamaan pääsuojaanF1-autoihin suojakehä jo ensi vuonna?

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ti13:48
    Portugalin GP

    F1-paluu sinetissä: "Tarjoaa jännitystä ensimmäisestä mutkasta ruutulipulle"

  • ma08:02
    Red Bull

    Red Bullilta lähtenyt pomo lataa skandaaliväitteitä Christian Hornerista – "Likaista peliä"

  • 13.12.09:08
    Aston Martin

    Ralf Schumacher vaatii: Huippulupaus F1-kohukuskin tilalle – "Ansaitsee 1 000 kertaa enemmän"

  • 9.12.16:51
    Red Bull

    Red Bull -pomo lähtee: "Todella surullista"

  • 8.12.12:25
    Red Bull

    Red Bullilla tuulee: Helmut Marko lähtökuopissa? – "Voin vain kiittää häntä"