Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

F1 ja IndyCar eri linjoilla päänsuojasta – tältä näyttää Indyn testaama "tuulilasi"

Julkaistu 10.02.2018 08:27

MTV SPORT

Yhdysvalloissa ajettava IndyCar-sarja on päätymässä toisenlaiseen ratkaisuun kuljettajan päänsuojamiseen kuin F1-sarja.

IndyCar-sarjassa testataan aeroscreen-tuulilasia, mikä on ratkaisuna hyvin erilainen kuin kuninkuusluokassa alkavalla kaudella käytettävä halo-turvakaari.

Kimi Räikkönen
Halo-turvakaari Kimi Räikkösen Ferrarissa.imago/Laci Perenyi/ All Over Press

Chip Ganassi -tallin Scott Dixon testasi uutta tuulilasia Phoenixin kilparadalla. Uusiseelantilainen kertoo suihkuhävittäjän kuomua muistuttavan aeroscreenin vaativan vielä kuljettajilta totuttelua.

– Haluaisin vielä nähdä, voiko siihen myöhemmin tottua paremmin, koska se tuntuu erilaiselta. Katseen edessä on aikalailla materiaalia, mikä vaatii silmiltä oman aikansa tottua. Mitä kauemmin ajoin, niin sitä paremmin myös totuin siihen, Dixon kuvaili kokemusta motorsport.comin mukaan.

– Eri kuljettajiin tämä voi vaikuttaa eri tavoin. Kaikken olisi hyvä kokeilla sitä, ennen kuin sarja ottaa sen käyttöön, Dixon lisäsi.

Kumpi on mielestäsi parempi ratkaisu kuljettajan päänsuojaksi? Äänestä alla!

1001 halo aeroscreen

Lisää aiheesta:

Ferrari-suojatti julkaisi hurjan kuvan autostaan – vielä kolme vuotta sitten olisi tullut rumaa jälkeäRäikkönen näkee uusien autojen turvakaarissa ison eron aiempiin – kilpakumppanin mukaan kaari vaatii ninjataitojaF1:ssä radikaali ehdotus: tältä näyttää kolarissa esiin ponnahtava aktiivituulilasiRed Bull innostui F1-tuulilasista – vaatimus päättäjilleVideo: Tässä se on – F1-auto tuulilasin kanssa radallaFerrarin halon haukkunut F1-kuski tykästyi Red Bullin kokeiluun
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • 29.10.10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • 29.10.10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • 28.10.17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • 28.10.11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • 27.10.12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"