Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Ex-tallipomo: Manorin konkurssi F1-järjestelmän vika

2016 Getty Images
Julkaistu 16.02.2017 16:27

MTV SPORT

F1-sarjan hännillä kilpailleen Manor-tallin ajautuminen konkurssiin on selkeä todiste formulasarjan nykyisen järjestelmän epäonnistumisesta, linjaa entinen tallipäällikkö Giancarlo Minardi.

Manor julistettiin tammikuun alussa selvitystilaan, eikä talli löytänyt toimintansa jatkamiseksi uusia rahoittajia. Valmistajien sarjan kymmenennen sijan ja sen tuomien palkintorahojen menetys Sauberille oli tallille kohtalokas isku.

– Kun F1-talli lähtee pois, niin se tarkoittaa koko järjestelmän epäonnistuneen. F1 teki valinnan seurata maantieautojen tekniikkaa, toisin sanoen tehdä sarjan voimayksiköstä sen teknologian äärimmäisen ilmentymän. Siitä on seurasi kulujen merkittävää kasvua, Minardi kommentoi Autosportille.

Minardi pyöritti sarjassa omaa nimeään kantanutta tallia kahden vuosikymmenen ajan. Minardin mielestä sarjan tulisi sallia talleille kalliiden simulaatioiden sijaan taas enemmän käytännön testiaikaa radalla ilman keinotekoisia rajoituksia. Tallipomo leikkaisi myös insinöörien määrää.

– Meidän tulisi kieltää ne insinööriosastot, jotka tekevät töitä tallin päämajassa samaan aikaan niiden kanssa, jotka ovat radalla, Minardi ohjeisti.

Lisää aiheesta:

Red Bull -pomo jatkoi tiukkaa linjaa: Emme halua moottorivalmistajan kiristettäväksiTappio Sauberille kaatoi F1-talli Manorin taloudenRäikkösen pääpomo jyrähti Ferrarin vaisuudestaF1-kuskeilla alkoi keulia – vaativat uudistuksiaF1-guru penää muutosta: Mitä mieltä voittamisessa?McLaren-pomo Dennis: Kipeä virhe kriisikauden taustalla
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • Eilen09:01
    Alpine

    Täyskäännös: Autojätti sitoutunut F1-sarjaan

  • ti08:55
    Moottoriurheilu

    Max Verstappenin uusi aluevaltaus – joutuu suorittamaan ajokokeen

  • ma17:28
    Red Bull

    Max Verstappen ylistää Red Bullin käänteen tehnyttä nimitystä: "Aiemmin olin matkustajana autossa"

  • ma11:39
    McLaren

    McLaren avasi matopurkin – Toto Wolff vihjaa peruuttamattomilla seurauksilla

  • ma10:27
    Haas

    F1-kuski: Kilpailukielto uhkaa