Paikalla Euroopan GP:n kolme parasta kuljettajaa Michael Schumacher (MS), Fernando Alonso (FA) ja Felipe Massa (FM).
Kysymys: Michael, kilpailun alussa ajoit Fernandon takana.
MS: Fernandon perässä ajaminen oli vaikeaa, koska pidimme molemmat niin kovaa vauhtia kuin pystyimme. Lisäksi tuuliolosuhteet olivat tänään sellaiset, että toisen auton imussa ajaminen oli paikoittain hieman konstikasta. Kaiken kaikkiaan renkaat, auto ja moottori sekä muutkin osa-alueet toimivat mahtavasti.
Kysymys: Michael, ajoit todella nopeat kierrokset toista varikkokäyntiäsi ennen ja sen jälkeen.
MS: Ulosmenokierroksella ei ollut niin väliä, vaan tärkeintä oli päästä edelle. Uskoin pystyväni siihen jo ensimmäisillä varikkokäynneillä, mutta yritin mutkassa 6 hieman liikaa ja menetin lähes auton hallinnan. Kilpailu oli mielenkiintoinen, koska siinä oli vaiheita, jolloin Fernando vaikutti hitaammalta, ja vaiheita, jolloin itse olin vähän hitaampi. Pystyin kuitenkin löytämään vauhdin uudelleen. Hän puristi todella kovaa ennen toista varikkokäyntiään, mutta onnistuimme onneksi vastaamaan hänen vauhtiinsa.
Kysymys: Michael, taktiikkanne toimi täydellisesti.
MS: Ennen aika-ajoa päätimme tehdä varikkokäynnin yhtä kierrosta myöhemmin. Se ei kuitenkaan selitä kahden kymmenyksen eroa Fernandoon. Hän onnistui ajamaan täydellisen aika-ajokierroksen ja minä en, joten ero tuli siinä. Olin kuitenkin luottavainen, sillä tiesin kisavauhtimme ja taktiikkamme olevan hyvä. Olimme nopeita uusilla renkailla ja pystyimme myös tarvittaessa pysymään radalla pidempään. Meillä oli molemmat vaihtoehdot käytettävissä, ja taktiikka toimi.
Kysymys: Fernando, kerro kilpailusi kulusta.
FA: Kilpailu oli mielenkiintoinen. Lähdin paalupaikalta ja kontrolloin vauhtia. Tiesin tulevani varikolle ennen Michaelia, joten meillä oli uudet renkaat valmiina. Taktiikka toimi ja pysyin Michaelin edellä. Toisella varikkokäynnillä jouduimme tulemaan sisään 3-4 kierrosta ennen häntä, ja se oli liikaa. Radalla ei tällä kertaa ollut ruuhkaa eikä mitään muutakaan, joka olisi auttanut minua ajaessani kärjessä. Toinen sija on joka tapauksessa fantastinen tulos täällä. Olimme suorituskyvyssä vähän Ferraria jäljessä tänä viikonloppuna. Renkaatkaan eivät toimineet aivan täydellisesti. Kaikesta tästä huolimatta saimme kahdeksan pistettä, ja kun kaikki osuu kohdalleen, meidän pitäisi pystyä jälleen voittoihin.
Kysymys: Fernando, yrititkö vielä ottaa Michaelia kiinni lopussa?
FA: Muutaman kierroksen ajan yritin, mutta kierrosaikamme olivat hyvin samanlaisia. Sen jälkeen laskimme kierroksia säästääksemme moottoria Barcelonan kisaan ensi viikonloppuna. Meidän päämääränämme on olla aina palkintopallilla.
Kysymys: Fernando, pidit eron Felipeen riittävänä?
FA: Lopussa meni ehkä vähän turhan tiukaksi, mutta tilanne oli hallinnassa.
Kysymys: Felipe, Kimi painosti sinua lopussa.
FM: Tulos oli meille mahtava ja palkintopallisijoitus minulle ensimmäinen. Automme oli kilpailussa vahva, etenkin alussa. Minä ja Michael painostimme Fernandoa, kunnes hän yhtäkkiä kykeni lisäämään vauhtiaan. Auto toimi tasaisen vahvasti koko kilpailun ajan. Renkaat toimivat muuten todella hyvin, paitsi viimeisen varikkokäynnin jälkeen ne olivat kuluneet. Tulos on joka tapauksessa tallin kannalta erinomainen mestaruustaistelua ajatellen. Minä ja Michael olemme jälleen taistelussa mukana. Kolmen kilpailun jälkeen näin ei ollut. Toivottavasti pystymme tästä eteenpäin taistelemaan kärjessä joka kisassa.
Kysymys: Felipe, sait hyvän lähdön kolmannesta ruudusta.
FM: Pääsin lähdössä Michaelin rinnalle, mutta hän oli ensimmäisessä mutkassa sisäpuolella ja pystyi pitämään paikkansa. Lähtö oli hyvä ja koko kilpailu sujui taktiikan suhteen täydellisesti.
Kysymys: Michael, ensi viikonloppuna on vuorossa Espanjan GP.
MS: Ei olisi mikään yllätys, että Renault ja me olisimme jälleen kärjessä. Paras voittakoon.
M. Schumacherin saksankielinen osuus:
On luonnollisesti hieno tunne voittaa kotikilpailussa. Edellisestä kotivoitosta onkin jo aikaa, tai ainakaan viime vuonna emme siihen pystyneet. Eilen olimme vielä hieman odottavaisella kannalla, vaikka luotimmekin siihen, että taktiikkamme olisi parempi kuin heillä. Se osoittautui tänään todeksi. Ferrarilla voimme olla kaikki tulokseen tyytyväisiä. Saimme eroa kavennettua jälleen kahdella pisteellä, vaikkakin valitettavasti vain kahdella pisteellä. Toivottavasti automme on näin nopea ja luotettava myös seuraavassa kilpailussa. Toivon mukaan kaikki katsojat nautitte kilpailusta. Odotan innolla seuraavia kisoja ja tukea teiltä.
Alonson espanjankielinen osuus:
Olen todella tyytyväinen kilpailuuni. Ferrari oli tänä viikonloppuna koko ajan todella vahva. Imolassa pystyimme taistelemaan heitä vastaan, mutta täällä kunnon taistelua ei syntynyt. Oli vain ajan kysymys, koska he pääsisivät ohi. Ensimmäisellä varikkokäynnillä se ei onnistunut, mutta toisella kyllä. Oli kuitenkin positiivinen yllätys, että pystyin kiilaamaan Ferrari-kuskien väliin ja ottamaan toisen sijan. Päivä oli minulle tärkeä ja toista sijaa voi juhlia.
Massan portugalinkielinen osuus:
Uran ensimmäinen palkintopallisijoitus on minulle loistava tulos ja olen siitä erittäin onnellinen. Voitto ja kolmas sija on koko tallille erinomainen tulos mestaruustaistelun kannalta. Toivottavasti pystymme jatkossakin taistelemaan Renault'n kanssa ja lyömään heidät. Tämä on minulle suuri päivä, olen todella tyytyväinen ja toivon kauden jatkuvan tähän malliin.
(MTV3)