ESS: Raflaava mainos Pelicansin markkinointipomon idea

Pelicans on tällä hetkellä altavastaajana ottelusarjassa Tapparaa vastaan.
Pelicans on tällä hetkellä altavastaajana ottelusarjassa Tapparaa vastaan.Lehtikuva
Julkaistu 28.03.2014 08:44

MTV Sport

Pelicans mainosti keskiviikon Tappara-ottelua Helsingin Sanomissa varsin tunteita herättäneellä sloganilla: ”Vain tunti Stadista ja näet vielä playoff-kiekkoa”.

Etelä-Suomen Sanomien mukaan idea mainokseen lähti markkinointijohtaja Tomi-Pekka Kolulta.

- Se oli suunniteltu pieni kohtelias provo. Haluttiin mennä hyvän maun rajoissa. Tavoitettiin se juttu mitä haettiin eli pientä pöhinää myös sosiaalisessa mediassa. Varmasti saatiin joku määrä ihmisiä myös sen verukkeella tänne, Kolu huomauttaa lehden sivuilla.

Pelicansin kolmea kotiottelua on seurannut keskimäärin 4360 katsojaa. Kolun mukaan pudotuspelivaiheeseen varsin vaisu yleisökeskiarvo selittyy osin playoff-otteluiden tiukalla aikataululla.

- Se on pieni pettymys, mutta kuitenkin ihan kohtuullinen yleisömäärä. Lähestulkoon kaikki istumapaikat ovat menneet, että ne ovat olleet seisomapaikoista eli näistä meidän halvimmista lipuista kiinni, miksei halli ole ollut tupaten täynnä, Kolu toteaa Etelä-Suomen Sanomissa.

Tuoreimmat aiheesta

Pelicans