Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota
Urheilu
F1
F1
Etusivu
Kuljettajien pisteet
Valmistajien pisteet

Epäluotettavuus edelleen Renaultin huolena – puolet moottoreista vaihtoon ennen aika-ajoja

2017 Getty Images
Julkaistu 08.07.2017 20:02
Toimittajan kuva

Juuso Taipale

juuso.taipale@mtv.fi

JuusoTaipale

Renault joutui turvautumaan hätäratkaisuun pelastaakseen tulevan Itävallan GP -viikonloppunsa. Ranskalaismerkki teki päätöksen vaihtaa uudet osat peräti kolmeen vauhdittamaansa autoon.

Red Bullin Daniel Ricciardo kärsi moottoriongelmasta perjantain vapaissa harjoituksissa. Renault huomasi ongelman johtuneen MGU-H -osastaan, joka liittyy hybridivoimanlähteeseen. Koska merkki pelkäsi vian olevan rakenteellinen, vaihtoi se uudet osat Ricciardon, Max Verstappenin ja Nico Hülkenbergin autoihin ennen tämänpäiväisiä aika-ajoja. Jolyon Palmer, Daniil Kvjat sekä Carlos Sainz jr. selvisivät ilman vaihtoja, sillä heillä oli käytössään vanhemmat versiot kyseisestä osasta.

Cyril Abiteboulin mukaan ongelma on seurausta "liian kiireellisestä" kehitysprosessista.

- Olemme muuttaneet kyseistä osaa paljon uudessa kehitysversiossamme, ja joskus kiireessä aikaa kaikkien ongelmien poissulkemiseksi ei ole. Yritimme saada sen toimimaan, mutta Ricciardon ongelmat saivat meidät huolestumaan, joten päätimme poistaa osan käytöstä, Abiteboul kertoo Autosportille.

Vaihtojen myötä kuljettajat joutuvat hankalaan asemaan. Sekä Red Bull -kuljettajat että Hülkenberg ottivat nyt käyttöönsä neljännet MGU-H -osansa. Mikäli he joutuvat turvautumaan kauden aikana viidensiin osiin, saavat he kymmenen lähtöruudun rangaistuksen.

Lisää aiheesta:

Verstappen vältti sanktiot osien vaihdosta – Gaslylle samasta ruletista rangaistusF1: Mercedes-moottoreista ilmeni taas huolestuttavia merkkejä – tällä kertaa syyt eivät täysin saksalaisyhtiön myllyissäKahdelle kuljettajalle uudet voimayksiköt ennen lauantain harjoituksiaMax Verstappenille kipakka palaute moottoripaljastuksestaan: ”Keskity autoosi!”Horner kritisoi Red Bullin luotettavuutta – "Näin heikkoa viimeksi vuonna 2006"Ricciardo kärvistelee moottoreiden kanssa – "Tämä ei ole hauskaa"
F1Urheilu

Tuoreimmat aiheesta

F1
  • ke10:54
    Urheilu

    F1-sarjan kiusallinen miljoonakanne eteni oikeuteen – ratkaisun hetket käsillä

  • ke10:15
    Urheilu

    Häikäilemättömät miljoonakaupat: Bernie Ecclestone kertoo ainoasta ystävästään

  • ti17:43
    F2

    Tästä se lähtee! Kalle Rovanperä hyppäsi F2-auton rattiin – "Raskasta"

  • ti11:45
    George Russell

    F1-tähti paljastaa: Sopimukseen kirjattiin Max Verstappenilta suojaava pykälä

  • ma12:17
    Lewis Hamilton

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"