Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Entisajan mainonnalla ei ollut rajoja – Katso hassut mainoskuvat!

Mainonta muuttuu ajan myötä. Esimerkiksi tupakoimiseen kannustettiin ja sen iloja ylistettiin vielä muutama vuosikymmen sitten.
Mainonta muuttuu ajan myötä. Esimerkiksi tupakoimiseen kannustettiin ja sen iloja ylistettiin vielä muutama vuosikymmen sitten.
Julkaistu 28.09.2011 14:00(Päivitetty 08.08.2012 08:37)

Monetkaan vanhat mainoskuvat eivät läpäisisi nykypäivän moraalisia ja eettisiä sääntöjä.

Mainokset tallentavat hyvin ajankuvaa. Jos nykypäivänä tupakan mainonta on kielletty, niin muutama vuosikymmen sitten sitä sai mainostaa varsin vapaasti. Eräässäkin tupakkamainoksessa ihmisiä kehotetaan sauhuttelemaan kesäajan kunniaksi ekstramäärin.

Se vanhoista mainoksista paljastuu, että naiset näyttävät olevan valmiita tekemään kauneutensa eteen mitä tahansa ajasta riippumatta. Eräs mainos esittelee platina- tai kultapäällysteisiä tekoripsiä. Jalometalliset räpsyttimet eivät taida olla aivan höyhenenkevyitä, kun edes kuvassa mallien silmät eivät tahdo pysyä auki.

Suorasukaisuutta ei entisajan mainonnasta puuttunut. Lysol-intiimialueen pesunesteen ostamista perustellaan avio-onnen säilyttämisen kannalta. Mainoksessa todetaan, että jos avioliitto alkaa kylmentyä, naisen on syytä tarkastella itseään – tai pikemmikin haistella.

"Yksi tehokkaimmista tavoista säilyttää aistikas feminiininen vetovoima on huolehtia täydellisestä intiimihygieniasta tieteellisesti todistetulla Lysol-valmisteella", erittäin yksityiskohtaisuuksiin menevässä mainostekstissä huomautetaan.

Katso vanhat mainoskuvat täältä...

Lähde: www.weirdomatic.com

Lisää aiheesta:

20 todistetta, että sinulla menee paremmin kuin luuletHyvää Elämää -ohjelma jatkaa terveyden tiellä – Studio55.fi-sivujen päivitys lakkaaJo viiden kilon ylipaino voi nostaa syöpäriskiä puolellaSyöpäpotilaan hiustenlähtö vähenee tutkitusti tällä keinollaViisi merkkiä siitä, että olet pitkäkestoisessa parisuhteessaHikoilu on kiinni koosta, ei sukupuolesta
Studio55

Tuoreimmat aiheesta

Studio55
  • 06.03.201706:15
    Studio55

    20 todistetta, että sinulla menee paremmin kuin luulet

  • 02.03.201708:06
    Studio55

    Hyvää Elämää -ohjelma jatkaa terveyden tiellä – Studio55.fi-sivujen päivitys lakkaa

  • 02.03.201706:15
    Syöpä

    Jo viiden kilon ylipaino voi nostaa syöpäriskiä puolella

  • 01.03.201719:30
    Studio55

    Syöpäpotilaan hiustenlähtö vähenee tutkitusti tällä keinolla

  • 01.03.201706:15
    Studio55

    Viisi merkkiä siitä, että olet pitkäkestoisessa parisuhteessa