Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Dennis kaipasi Räikköselle vähän lisää bensaa

Ron Dennis (Kuva: Team McLaren Mercedes)
Ron Dennis (Kuva: Team McLaren Mercedes)McLaren
Julkaistu 11.09.2006 12:02(Päivitetty 11.09.2006 12:19)

McLarenin F1-tallin päällikkö Ron Dennis sanoi, että Kimi Räikkönen olisi tarvinnut yhden kierroksen verran enemmän polttoainetta autoonsa Italian GP:n alussa, jotta Michael Schumacher olisi pysynyt takana ensimmäisten varikkokäyntien jälkeen.

- Hyvä ajo Kimiltä. Yhden kierroksen verran enemmän polttoainetta ennen ensimmäistä varikkokäyntiä olisi saattanut kääntää kakkossijan voitoksi, mutta sellaista kilpa-autoilu on, Dennis summasi kisaa.

Räikkönen kävi ensimmäistä kertaa varikolla kierroksella 15 ja Schumi kierroksella 17. Räikkönen oli ennen varikkokäyntejä saksalaisen edellä 1,551 sekunnin turvin, mutta koska Schumi pääsi ajamaan kaksi nopeaa kierrosta kevyellä autolla, oli ero renkaanvaihtojen jälkeen kääntynyt Schumin 1,351 sekunnin eduksi. Schumacher voitti kisan lopulta 8,046 sekunnin erolla toiseksi ajaneeseen Räikköseen.

Toisaalta jos Räikkösen autossa olisi ollut kierroksen verran enemmän polttoainetta, olisi hän luultavasti pudonnut paalupaikalta toiseen lähtöruutuun, koska aika-ajon päätösosio aloitetaan samalla polttoainekuormalla kuin GP, ja aika-ajossa Räikkönen oli vain kaksi tuhannesosaa Schumia nopeampi.

(MTV3)

Lisää aiheesta:

Briatoren kommenteista ei rangaistuksiaFIA muutti F1-aika-ajoestelyn tulkintaaValokuvasta nousi rengaskohu F1:ssäRenault ratkaisi Alonson moottoriongelmanFIA puolusti Monzan turvallisuuttaShnaider MF1-tallin myymisestä: Vaikeimpia päätöksiäni
Italia 2006

Tuoreimmat aiheesta

Italia 2006
  • 22.09.200612:07
    Italia 2006

    Briatoren kommenteista ei rangaistuksia

  • 15.09.200623:29
    Italia 2006

    FIA muutti F1-aika-ajoestelyn tulkintaa

  • 14.09.200611:45
    Italia 2006

    Valokuvasta nousi rengaskohu F1:ssä

  • 14.09.200609:37
    Italia 2006

    Renault ratkaisi Alonson moottoriongelman

  • 13.09.200616:57
    Italia 2006

    FIA puolusti Monzan turvallisuutta