Katumaasturimarkkinat jatkavat vain kasvuaan ja Citroën lähtee kansainväliseen kisaan uudella C5 Aircrossilla. Autossa on selkeitä vaikutteita konseptiauto C-Aircrossista.
Citroënin uutuusmaasturi sijoittuu 4,5 metrin kokonaispituudellaan SUV-autojen keskikokoluokkaan. Ulkonäköön on haettu vankkaa ilmettä lyhyillä ylityksillä ja suhteellisen pitkällä akselivälillä. Ulkonäön tavoin sisätiloissa on noudateltu konseptiauton modernia tyyliä. Keskikonsolista löytyy 8-tuumainen kosketusnäyttö ja mittaristona toimii 12-tuumainen näyttö.
Citroënilla on pitkät perinteet mukavuuspainotteisista kaasunestejousituksista, joista kuitenkin valmistaja luopui muutama vuosi sitten. Nyt C5 Aircrossin myös Citroën esittelee uutta mukavuuteen tähtäävää alustateknologiaa, joka kulkee nimellä Progressive Hydraulic Cushions. Perinteiseen jousen ja iskunvaimentimen yhdistelmään on Citroënin uudessa ratkaisussa lisätty iskunvaimentimen sisälle kaksi hydraulista elementtiä. Tasaisella pinnalla ja iskunvaimennuksen tarpeen ollessa vähäinen, elementit eivät osallistu vaimennustapahtumaan, mutta mahdollistavat suuret joustovarat. Vaimennustarpeen kasvaessa elementit osallistuvat vaimentamiseen hidastaen liikettä progressiivisesti. Valmistajan mukaan tämän ratkaisun ansiosta jousituksen pohjaaminen ei ole mahdollista. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan ensimmäisiä ajokokemuksia uuden ajan ”taikamatosta”.



