Mainos

Brittilehtiä syytetään uusista puhelinurkintatapauksista

Brittilehdistöä kohtaan on esitetty lisää syytöksiä puhelinurkinnasta.

Britannian yleisradioyhtiö BBC:n mukaan neljä ihmistä on nostanut oikeuskanteen Daily Mirror, Sunday Mirror ja People -lehtiä vastaan. Kaikki lehdet omistaa Trinity Mirror -yhtiö.

Muun muassa Britannian jalkapallomaajoukkueen entinen valmentaja Sven Göran Eriksson ja näyttelijä Shobna Gulati syyttävät lehtiä matkapuhelintensa puhelinvastaajiin jätettyjen viestien luvattomasta kuuntelusta. Urkinnan sanotaan tapahtuneen vuosina 1995–2004.

Trinity Mirrorin julkaisemat lehdet ovat aikaisemmin kiistäneet kaikki itseensä kohdistuneet syytökset urkinnasta.

Aiemmin Britanniaa on ravistellut salakuunteluskandaali. Sen tuloksena News International -konsernin omistama sanomalehti News of the World lakkautettiin viime vuonna.

(MTV3 - STT - Reuters - TT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.